Toyota Motor Poland przy współpracy z Toyota Motor Europe rozpoczęła program testów Priusa 4. generacji we współpracy z wybranymi klientami flotowymi. W cyklu badań trwającym 6 tygodni biorą udział firmy reprezentujące trzy ważne segmenty rynku flotowego – korporacje taksówkową (Wawa Taxi), operatorów flot (Carefleet) oraz sieci wypożyczalni (Panek). Partnerem programu jest firma telematyczna Finder.

Przez 1,5 miesiąca managerowie flotowi oraz pracownicy firm Wawa Taxi, Carefleet i Panek będą sprawdzali funkcjonalność i komfort nowego modelu, efektywność działania napędu hybrydowego, zużycie paliwa oraz emisję spalin w różnych warunkach drogowych. Uczestnicy testu zapoznają się także z nowoczesnymi technologiami, w które został wyposażony nowy model. Szczegółowych informacji o przebiegu testu dostarczy system telematyczny firmy Finder.

„Toyota buduje swoją ofertę flotową na 3 filarach – są to niskie koszty eksploatacji, system bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense nowej generacji oraz wizerunek firmy jako największego i najbardziej innowacyjnego koncernu w branży motoryzacyjnej. Toyota jest także liderem nowoczesnych napędów. Celem rozpoczynającego się właśnie testu jest przybliżenie naszym klientom technologii hybrydowej, a także sprawdzenie jej funkcjonalności w profesjonalnym użytkowaniu. Chcemy aby mogli zaprezentować się jako firmy stawiające na innowacyjność oraz dbające o środowisko i rozwój czystego społeczeństwa przyszłości” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.

16 maja 2016 roku odbyło się oficjalne przekazanie samochodów do testów.

„Nowoczesne technologie, ekologia i bezpieczeństwo to podstawowe założenia biznesowe Wawa Taxi, których realizację dostrzegamy w nowym Priusie. Ograniczanie zużycia paliwa jest bardzo istotne na rynku taksówkowym, nie tylko ze względu na niższe koszty, ale także z powodu konieczności walki z zanieczyszczeniem powietrza w miastach. Jednocześnie zawsze dbamy o to, aby nasi klienci podróżowali w pełnym komforcie” – powiedziała Agata Wieczorek, Dyrektor Strategiczny Wawa Taxi.

„Naszym klientom zawsze rekomendujemy rozwiązania, które wcześniej przetestowaliśmy w praktyce. Dlatego możliwość sprawdzenia działania nowego Priusa w rzeczywistych warunkach sprawi, że proponując auta naszym klientom, będziemy mieli pewność, iż są one w pełni funkcjonalne, komfortowe i zapewniają niskie koszty użytkowania. Nie bez znaczenia jest także fakt, że nowy Prius ma bardzo atrakcyjny wygląd” – powiedział Jacek Jasiński, Dyrektor Account Management firmy Carefleet S. A.

„Firma Panek oraz Toyota mają wspólne cele – dbamy o innowacyjność i staramy się ją wprowadzać do naszej działalności. Nieustannie poszukujemy nowatorskich rozwiązań, traktując je jako podstawę naszego rozwoju” – powiedział Maciej Panek, prezes firmy.

Na czas trwania programu testowane Priusy zostały wyposażone w urządzenia Finder Pro XP, które na bieżąco rejestrują pełne spektrum parametrów pracy samochodu. Na zakończenie firma Finder przygotuje kompleksowe raporty, zawierające m.in. rzeczywiste dane zużycia paliwa i emisji spalin.

„Będziemy zwracać szczególną uwagę na pracę napędu hybrydowego. Nasz system pozwoli przeanalizować stopień wykorzystania silnika spalinowego i elektrycznego, aby stwierdzić, jak wygląda współpraca obu jednostek w różnych sytuacjach na drodze i jaki to ma wpływ na eksploatację pojazdu” – powiedział Marek Kujawiński, dyrektor generalny Finder S.A.

Nowa Toyota Prius
Toyota Prius jest najpopularniejszym samochodem hybrydowym na świecie. Premiera tego modelu 19 lat temu otworzyła historię aut hybrydowych. Obecnie łączna sprzedaż zbliża się do 4 milionów. Czwarta generacja wprowadza największy postęp w rozwoju napędu hybrydowego od czasów premiery pierwszego Priusa. Przestronny liftback klasy średniej zużywa średnio tylko 3,3 l benzyny na 100 km. Bogate wyposażenie modelu obejmuje m.in. pakiet 8 systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, najnowocześniejszą wersję asystenta parkowania SIPA, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym oraz bezprzewodową ładowarkę do telefonu. Prius wyróżnia się linią nadwozia, łączącą nowoczesny wygląd z najkorzystniejszym współczynnikiem oporu powietrza na rynku.

Toyota jest liderem technologii hybrydowej. Firma dysponuje najbogatszą ofertą samochodów hybrydowych, a łączna liczba sprzedanych hybryd wynosi prawie 9 milionów. W Polsce do Toyoty i Lexusa należy 94% rynku samochodów z napędem spalinowo-elektrycznym. Ich oferta obejmuje 13 modeli hybrydowych z niemal wszystkich segmentów aut osobowych.