Kosztują więcej, ale oferują sporo w zamian. Auta luksusowe zapewniają prestiż, bardzo wysoki komfort i przyjemność z jazdy. Ich właściciele mogą także spodziewać się wyjątkowego traktowania w salonach i autoryzowanych serwisach wybranej przez siebie marki. Oto kilka powodów, które przekonują do zakupu samochodu klasy premium.
Niezawodność
Badania pokazują, że auta marek premium są niezawodne. Amerykańska firma analityczna J.D. Power co roku sprawdza liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników samochodu w trzecim roku jego posiadania. W ostatniej odsłonie badania U.S. Vehicle Dependability Study pierwsze miejsce zajął Lexus. Co prawda na drugiej pozycji znalazła się popularna Toyota, która regularnie trafia do czołówki badania, ale ex aequo z Porsche. Na następnych lokatach znalazły się jeszcze cztery marki z segmentu premium - 5. był Buick, a trzy następne miejsce zajęły kolejno Mini, BMW i Audi.
Jakość
Bezawaryjność samochodów segmentu premium jest doskonałym dowodem na jakość ich wykonania. Producenci zwracają wielką uwagę na ten element. Lexus - najbardziej niezawodny zdaniem J.D. Power - ma nawet wykwalifikowanych inżynierów, zwanych Takumi, którzy dokładnie sprawdzają każdy element samochodu w poszukiwaniu najmniejszych niedoskonałości. Z resztą jakość aut premium dotyczy nie tylko elementów układu jezdnego, ale również wnętrza. W samochodach tej klasy standardem jest wysokiej jakości skóra czy świetne spasowanie elementów. W niektórych modelach znajdziemy również wstawki z prawdziwego drewna czy włókna węglowego.
Obsługa klienta
Marki segmentu premium zwracają wielką uwagę na odpowiedni poziom obsługi klienta. Ich salony samochodowe imponują ciekawą architekturą i wykończeniem, a pracownicy bez przerwy dbają o komfort obecnych i potencjalnych klientów. Serwisowanie samochodu również musi odbywać się według odpowiednich standardów. W salonach Lexusa serwisanci postępują według specjalnej listy kontrolnej, która obejmuje nawet opróżnienie popielniczki. Ponadto producenci segmentu premium chętnie korzystają z najnowszych zdobyczy techniki. Lexus pracuje nad systemem rozszerzonej rzeczywistości, który dzięki specjalnym okularom pozwala mechanikowi na zdalne konsultowanie naprawy z właścicielem samochodu lub ekspertami z centrum technicznego firmy. Natomiast Audi stworzyło w Warszawie salon samochodowy, w którym klienci mogą zapoznać się ze wszystkimi pojazdami w ofercie marki za pomocą wielkich, prawie 100-calowych ekranów i wirtualnej rzeczywistości.
Wyposażenie
Samochody klasy premium imponują również bogatym, nowoczesnym wyposażeniem. I nie chodzi tutaj o takie rozwiązania jak aktywny tempomat czy asystent martwego pola, bo te stają się już standardem w droższych samochodach marek popularnych. W autach segmentu premium znajdziemy fotele z funkcją masażu, systemy nagłośnienia od najlepszych producentów sprzętu audio, całkowicie cyfrowe zegary czy układy sterowania głosowego systemem multimedialnym i nawigacją satelitarną. Co więcej, producenci samochodów tej klasy chętnie inwestują w ciekawe innowacje – rozwój pojazdów autonomicznych czy rewolucyjne systemy bezpieczeństwa.
Komfort
Bogate wyposażenie i wykończenie samochodów klasy premium zapewnia ogromny komfort prowadzenia i podróżowania. Producenci przeznaczają duże nakłady, by dopracować zawieszenie, wyciszenie wnętrza, pracę układów napędowego i kierowniczego czy też opracować odpowiedni kształt foteli. W efekcie prawdziwe auto premium jest tak wygodne, że kierowca oraz pasażerowie wysiadają z niego niemal tak wypoczęci jak przed podróżą. I to nawet tą bardzo długą.
Większa wartość
Wysoka niezawodność, bogate wyposażenie i komfort jazdy sprawiają, że auta segmentu premium jest droższe w zakupie, ale długo utrzymują wartość. Najnowocześniejsze rozwiązania sprawiają, że na tle samochodów popularnych auto klasy premium po latach można sprzedać za całkiem sporą sumę. Wiele samochodów tego segmentu, w tym przede wszystkim duże limuzyny i modele sportowe, stają się później poszukiwanymi klasykami, które podczas licytacji aut zabytkowych osiągają nieraz zawrotne sumy. Dobrym przykładem jest Lexus LFA, ekskluzywny supersamochód z lat 2010–2012 wyprodukowany w serii 500 egzemplarzy, którego ceny oscylują obecnie między 470 a 700 tys. dolarów przy cenie zakupu nowego modelu 375 tys. dolarów.