Edycja specjalna Toyoty GT86 to kolejny dowód, że w świecie motoryzacji wszystko wygląda lepiej w kolorze British Racing Green.
British Racing Green to klasyka motorsportu – kolor, dzięki któremu przez lata wystarczył jeden rzut oka, by z tłumu samochodów wyścigowych wyłowić te reprezentujące Jej Królewską Mość. Dzięki tej barwie każdy samochód wygląda lepiej – dotyczy to także sportowego coupe Toyoty. W Japonii debiutuje Toyota GT86 British Green Limited, specjalna edycja, która sprowadza do Kraju Kwitnącej Wiśni brytyjskiego ducha.
Głęboki, elegancki kolor nadwozia to dopiero początek. Samochód otrzymał unikalne koła z brązu, które świetnie komponują się z zielonym lakierem. Za nimi kryją się czerwone zaciski hamulców Brembo. Tuning objął także amortyzatory Sachs i czarny tylny spojler zakończony statecznikami w kolorze nadwozia.
Ciemnozielona Toyota GT86 nawiązuje do klasyki elegancji również w środku. Fotele zostały wykończone skórą i alcantarą, a ich boki wyróżniają się głębokim brązem garbowanej skóry. Kontrastujące przeszycia zastosowano na kierownicy, fotelach, desce rozdzielczej i innych elementach. Największą niespodzianką jest elegancki czarny panel w miejscu ekranu dotykowego. To uzmysławia, do jakiego stopnia GT86 British Green Limited jest samochodem dla tradycjonalistów.
Pod maską limitowanej edycji GT86 pracuje seryjny bokser o mocy 200 KM (147 kW) przy 7000 obr./min oraz 205 Nm momentu obrotowego w zakresie 6400–6600 obr./min. Wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka 2.0 przyspiesza do 100 km/h w 7,6 s ze skrzynią manualną oraz w 8,2 z przekładnią automatyczną. Zielony GT86 jest dostępny w bardzo podstawowej wersji wyposażenia, która ucieszy fanów tuningu. W tej wersji kosztuje 3,25 miliona jenów (około 23 000 funtów), a zatem jest tańszy od najtańszego GT86 na brytyjskim rynku. Oczywiście można wybrać także bogatszą specyfikację. Z myślą o tych kierowcach, którzy nie zamierzają swoją GT86 jeździć tylko do pracy, GT86 został dwa lata temu wzbogacony o sportowy tryb jazdy Track. Dzięki temu rozwiązaniu jazda na torze daje prawdziwą przyjemność za sprawą ograniczonej do minimum interwencji elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz kontroli trakcji (TCS).
Zielone GT86 będzie dostępne wyłącznie w Japonii – nie ma żadnych sygnałów, aby miało się pojawić gdziekolwiek indziej. Możemy jedynie mieć nadzieję, że pełne zachwytów przyjęcie samochodu przez międzynarodową prasę skłoni Japończyków do wprowadzenia tego majestatycznego koloru także do innych modeli. Na przykład do nowej Supry.