W tym roku, szeroko znana przede wszystkim z produkcji systemów ogrzewania postojowego firma Webasto, wprowadza na rynek aż cztery opracowane przez siebie nowości. Wśród nich, m. in. światową premierę nowego standardu akumulatorów do pojazdów użytkowych, inteligentne stacje ładowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych Webasto Live oraz wysokowydajne systemy ogrzewania dla pojazdów elektrycznych, High Voltage Heaters. Jednak Webasto to nie tylko rozpoznawane na całym świecie ogrzewanie postojowe oraz najnowsze rozwiązania dla rodzącej się elektromobilności. Na tegorocznych Targach Samochodów Użytkowych IAA 2018 w Hanowerze swoją premierę miały wodoodporne i niezwykle mocne… torby podróżne tej marki.
Firma Webasto jest jednym ze 100 największych dostawców w branży motoryzacyjnej. Pod hasłem "Partner Zaawansowanych Rozwiązań”, zaprezentowała na tegorocznym IAA swoją największą, światową premierę - elastyczny system akumulatorów do pojazdów użytkowych. Ponieważ można go skalować, z powodzeniem znajdzie zastosowanie zarówno w małych pojazdach użytkowych, jak również autobusach i ciężarówkach.
Nie każdy jednak wie, że Webasto jest także znanym i cenionym na świecie producentem składanych dachów do kabrioletów. Swoje produkty dostarcza takim potentatom, jak Grupa Volkswagena, FCA czy Mazda. Największe z produkowanych przez nią, składanych dachów, np. ten montowany w Jeepie Wranglerze, mają powierzchnię około 3 m kw. i ważą przy tym, wraz z mechanizmem zaledwie ok. 40 kg. Dzięki elektrycznym i elektronicznym modułom sterowania, potrafią otwierać się i zamykać w ciągu kilkunastu sekund. W niektórych przypadkach, również podczas jazdy - z prędkościami, dochodzącymi nawet do 100 km/h. Dodajmy, że produkowane przez Webasto dachy są fabrycznie montowane w takich samochodach, jak Audi A5 Cabrio czy kultowa Mazda MX-5.
W procesie produkcji zawsze zostają jednak odpady. Na pomysł kreatywnego ich wykorzystania, wpadli pracownicy słowackiej fabryki Webasto w miejscowości Velky Meder. Do tej pory odpady materiałów na dachy, trafiały prosto na śmietnik. Pracownicy zaproponowali, by zacząć z nich szyć torby. Z początku trafiały one głównie do innych pracowników oraz klientów i przyjaciół firmy.
– Kiedy zaprezentowano je nam wszystkim, doszliśmy do wspólnego wniosku, że nie tylko są ładne, ale też niezwykle wytrzymałe i trwałe – mówi Wiceprezes VP Customer Group BMW/DAG Webasto SE, Klaus Hemmer.
W ten oto sposób, na wrześniowych targach IAA 2018 w Hanowerze, Webasto pokazało światu swoje nowe, nieznane dotąd oblicze, prezentując kolekcję ręcznie wytwarzanych „kabrio-toreb”. Szytych z materiału, pozostającego w procesie produkcji dachów do kabrioletów. Tak powstała cała kolekcja w pełni odpornych na wszelkie, niekorzystne warunki atmosferyczne, stylowych toreb podróżnych. - Najpierw zaczęliśmy je produkować na własne potrzeby, przekazując w prezencie koleżankom i kolegom z pracy. Dziś są już dostępne również dla naszych klientów i partnerów biznesowych. Powstał już nawet cennik – dodaje Klaus Hemmer.
Kolekcja obejmuje kilka modeli, od najmniejszych - w cenie około 30 euro - po największe o nazwie „Weekender”, w cenie około 110 euro. W obniżonej cenie, po raz pierwszy można je było nabyć na stoisku Webasto, podczas tegorocznych targów IAA w Hanowerze. - Świetny pomysł, zamiast odpadów możemy produkować torby. To również krok w stronę ekologii i szansa na wykorzystanie materiałów, aby nie stały się odpadami – podkreśla wiceprezes Webasto.
Stylowe i na dobrą sprawę - niezniszczalne torby z mocnych materiałów, przeznaczonych na samochodowe dachy są wykończone, wykonanymi z pasów bezpieczeństwa uchwytami i paskami. Całość wytrzyma z pewnością nawet wieloletnie i bardzo intensywne użytkowanie. Dziś nie ma jeszcze sklepu internetowego, ponieważ to naprawdę nowy, liczący zaledwie kilka miesięcy projekt. To również dowód na ekologiczną świadomość i odpowiedzialność firmy Webasto.
Wszystko wskazuje na to, że nowe kabrio-torby mają szansę stać się modowym przebojem, nie tylko wśród zagorzałych miłośników motoryzacji. Jest wielce prawdopodobne, że będą dostępne w sklepie internetowym, na stronach Webasto.
Czy zaczną być sprzedawane na masową skalę? Tego dziś jeszcze nie wiemy, ale przedstawiciele niemieckiego dostawcy otwieranych dachów dla największych, światowych marek samochodowych już myślą o tym, by każdy mógł kupić te szyte z bardzo solidnych, wodoodpornych materiałów produkty. - Zdecydujemy o tym, obserwując reakcje targowej publiczności. Jesteśmy gotowi rozpocząć ich sprzedaż nawet na całym świecie. Do tego celu moglibyśmy wykorzystać globalną sieć naszych przedstawicieli handlowych, oferujących produkty dla rynku wtórnego – zapowiedział Klaus Hemmer.