Lexus znany jest ze swojego nieszablonowego podejścia do technologii. Przedstawiamy pięć intrygujących projektów tej marki.

 

Latająca deska Lexusa

Fani filmu pt. "Powrót do przyszłości" oniemieli z zachwytu, gdy Lexus w 2015 roku  zaprezentował... latającą deskę, która potrafi unosić się również nad wodą! Wynalazek tego japońskiego producenta może unosić się nad ziemią na wysokość 4 cm, a prace nad nim trwały 18 miesięcy. Deska unosi się w powietrzu dzięki magnesom i nadprzewodnikom. Chłodzona jest ciekłym azotem ponieważ całość nagrzewa się do nawet 2000 stopni Celsjusza. Aby działała potrzebne jest odpowiednie magnetyczne podłoże. Dzięki wytworzonemu polu magnetycznemu deska może unosić się nad ziemią.

 

Świetlisty Lexus IS

Czy można zmienić samochód w trójwymiarowy telebim? Inżynierowie Lexusa i Vevo udowodnili, że tak. W teledysku brytyjskiej piosenkarki Dua Lipa pt. "Be the One" pojawia się Lexus IS F Sport pokryty sterowanymi komputerowo diodami LED. Tych ostatnich jest 41999!

Paski diod o łącznej długości 800 metrów, połączonych przewodami mierzącymi łącznie 1610 metrów, miały razem moc ponad 2 kilowatów i świecąc jednocześnie mogły wytworzyć światło o sile 175 tys. lumenów. Sterowanie przez 20 mikrokontrolerów, generujących w ciągu sekundy 55 megabitów danych, umożliwiło wyświetlanie na karoserii ruchomych obrazów albo barwnych wzorów w trzech trybach – animacji podkreślającej linie nadwozia, wizualizacji muzyki lub sterowania gestami.

 

Sportowy jacht

Lexus Sport Yacht mierzy 12,8 metra, a na jej pokładzie zmieści się od 6 do 8 osób. Jego poszycie zostało wykonane ręcznie ze zbrojonej żywicy poliuretanowo-epoksydowej, mat z włókna węglowego oraz innych kompozytów.

Sercem jachtu są dwa silniki wolnossące V8 o pojemności 5 litrów i łącznej mocy 964 KM. Wywodzą się one bezpośrednio z konstrukcji montowanych w Lexusie RC F oraz Lexusie GS F.

Kabina pasażerska jest równie luksusowo wyposażona, co samochody Lexusa. Można tam znaleźć między innymi skórzane wykończenia, dekoracyjne elementy z drewna. W kambuzie znalazła się kuchenka, zlew i lodówka, a także bateria z prysznicem. Całość uzupełniła klimatyzacja.

 

Lexus Climate Concierge

Climate Concierge jest pierwszym tego typu systemem na świecie. Posiada niezależny system kontroli temperatury podzielony na cztery strefy i każda z nich działa niezależnie. Temperatura kabiny ustalana jest za pomocą punktów kontaktowych - siedzeń i kierownicy.

W zimne dni zanim temperatura w kabinie osiągnie optymalny poziom, kierownica i siedzenia nagrzewają się znacznie szybciej, aby zapewnić komfort pasażerom. W momencie, w którym elementy osiągają najbardziej komfortowy dla pasażera poziom system stopniowo redukuje ich temperaturę do czasu kompletnego wyłączenia.

Z kolei w dni upalne system działa odwrotnie - następuje szybkie chłodzenie elementów do momentu kiedy klimatyzacja przejmie kontrolę nad temperaturą. Od tego momentu system automatycznie monitoruje każdą z czterech stref i dostosowuje ją do wymagań pasażera. Na przykład jeśli siedzenie tylnego pasażera staje się zbyt chłodne system podgrzeje je do temperatury optymalnej.

 

Fotel Kinetic Seat

Fotel Lexus Kinetic Seat łączy  wyjątkową technologię z kunsztem wzornictwa przemysłowego. Równocześnie mamy do czynienia z rewolucją w podejściu do projektowania foteli samochodowych. Nawet włókna zastosowane w Kinetic Seat są przełomowe - cztery razy bardziej wytrzymałe od stali, a jednocześnie bardziej elastyczne niż nylon. Materiał jest tak wytrzymały, że wykonane z niego włókno o średnicy 1 cm byłoby w stanie zatrzymać jumbo jeta podczas startu lub lądowania. Koncepcyjny fotel Kinetic Seat zadebiutował w 2016 roku na Wystawie Motoryzacyjnej w Paryżu.

Tapicerka rozpięta na ramie jest jak pajęcza sieć, której nici rozchodzą się promieniście ze środka oparcia. Sieć dokładnie dopasowuje się do kształtu ciała, równomiernie rozkładając obciążenie, tak by kierowca lub pasażer mógł wygodnie siedzieć przez dłuższy czas. Siedzisko i oparcie porusza się pod wpływem masy ciała i ruchów pojazdu - samo siedzenie stabilizuje ruchy głowy, a zarazem pole widzenia.