W połowie lat 90. Lexus zaprezentował koncepcyjny model Landau, którego konstrukcja została osadzona na płycie podłogowej pierwszej generacji modelu GS 300. Cechą charakterystyczną prototypu było nie tylko pięciodrzwiowe nadwozie, ale przede wszystkim potężny silnik i napęd na cztery koła.
Lexus Landau zadebiutował w 1994 roku zyskując niemałą popularność. Z jednej strony marki samochodów luksusowych unikały ówcześnie projektowania hatchbacków segmentu C i w dużej mierze stawiały na klasyczne sedany - dużym przełomem było pojawianie się na rynku w 2010 roku Lexusa CT. Z drugiej strony Landau został wyposażony w układ napędowy obok którego nie można było przejść obojętnie. Jednostka V8 o pojemności 4 litrów generowała 249 KM, a automatyczna skrzynia biegów przekazywała napęd na wszystkie koła!
Konstrukcja prototypu została osadzona na płycie podłogowej Lexusa GS 300, samochód miał więc technologicznie wiele wspólnego z Toyotą Aristo sprzedawaną od 1991 roku. Podobnie jak wspomniane wyżej modele nadwozie konceptu Lexusa zostało zaprojektowane przez Italdesign Giugiaro.
Landau był krótszy od Lexusa GS 300 o 60 cm i o 5 cm wyższy - dzięki temu wnętrze nadal było wygodne i zapewniało pasażerom miejsce godne aut klasy premium.