Japońskie koncerny powołują nową spółkę joint venture o nazwie Prime Life Technologies Corporation, zajmującą się nieruchomościami oraz szeroko rozumianym rozwojem miast. Nowa firma ma już siedzibę i zarząd. Prime Life Technologies skupi się na budownictwie mieszkalnym, handlu nieruchomościami, modernizacji starszych budynków i wykończeniach wnętrz, z uwzględnieniem rozwiązań oszczędzających energię oraz nowych technologii cyfrowych.
Toyota i Panasonic integrują swoje firmy Panasonic Homes, Toyota Housing i Misawa Homes zajmujące się rozwojem budownictwa i projektowaniem domów, aby wspólnie wykorzystać mocne strony każdej z nich, takie jak choćby technologie smart homes, domy odporne na katastrofy naturalne czy instalacje do pobierania energii z samochodu. W ten sposób oba koncerny chcą przyspieszyć rozwój inteligentnych, połączonych w sieci miast, które integrują wykorzystanie nowych technologii w budynkach oraz w transporcie. Nowa spółka zostanie uruchomiona 7 stycznia 2020 roku. Znana jest już jej siedziba – w Shinagawa Grand Central Tower w Tokio, oraz zarząd, na którego czele stanie Makoto Kitano, aktualnie dyrektor zarządzający w Panasonic Corporation. Jego zastępcą będzie Yu Nishimura, manager Toyota Motor Corporation.
„Chcemy zaoferować mieszkańcom miast nowy styl życia dzięki wykorzystaniu mocnych stron Toyoty – znajomości branży motoryzacyjnej i technologii sieciowych, oraz doświadczenia Panasonica w dziedzinie AGD, baterii i magazynów energii czy internetu rzeczy. W samym centrum nowej spółki znajdą się firmy wyspecjalizowane w branży nieruchomości, należące obecnie do naszych koncernów” – powiedział Akio Toyoda, prezydent Toyoty.
Decyzja o stworzeniu nowej spółki zapadła w maju 2019 roku. W ten sposób oba japońskie koncerny chcą rozszerzyć swoją współpracę o kolejny obszar, po tym jak w styczniu postanowiły powołać do życia nowego producenta baterii do samochodów hybrydowych i elektrycznych. Firma ta będzie się zajmowała produkcją baterii pryzmatycznych oraz pracami rozwojowymi nad akumulatorami nowej generacji, w tym nad opracowaną przez Toyotę technologią baterii litowo-jonowych ze stałym elektrolitem.
W ostatnich latach, z myślą o poprawie jakości życia mieszkańców terenów zurbanizowanych, Toyota zwiększyła swoje zaangażowanie w rozwój wszystkich nowych technologii CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric). Opracowując nowe, bezemisyjne napędy do samochodów, Toyota nieustannie ma na uwadze poprawę funkcjonowania miast. Samochody wodorowe i elektryczne mają nie tylko poprawić czystość powietrza w miastach, ale również zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców za sprawą systemów awaryjnego zasilania budynków z samochodów.
Jednocześnie Toyota wprowadza do samochodów coraz więcej usług mobilnych na swojej internetowej platformie Mobility Service Platform, z którą samochody łączą się za pośrednictwem modułu DCM (Data Communication Module). Dzięki tej technologii kierowcy otrzymują różnego rodzaju wsparcie podczas jazdy oraz w utrzymaniu samochodu, w tym automatyczne połączenie ze służbami ratunkowymi, a firmy lepsze warunki świadczenia usług transportowych, taksówkarskich czy car-sharingowych. Inne rozwiązania Toyoty to systemy komunikacji samochodu z inteligentnym domem czy aplikacje do planowania przejazdu przez miasto z wykorzystaniem dowolnych środków transportu publicznego i indywidualnego oraz car-sharing elektrycznych pojazdów i-Road, czyli tzw. transport ostatniej mili.