Toyota wprowadzi na rynek platformę opartą na sztucznej inteligencji, służącą do sterowania głosowego różnymi funkcjami samochodu, w tym nawigacją. Nowe rozwiązanie trafi latem przyszłego roku do nowych samochodów Toyoty w Japonii.
Nowy system jest oparty na platformie Clova (Cloud Virtual Assistant) firmy Line Corp. Platforma wykorzystuje technologię chmury i sztuczną inteligencję, zdolną do rozumienia komend i odpowiadania na nie. Kierowcy samochodów Toyoty będą mogli używać takich poleceń głosowych jak „Powiedz, jak dojechać do Tokyo Tower” czy „Powiedz, czy Tomei Expressway jest zakorkowana”. Kierowca będzie mógł także m.in. sprawdzić głosowo pogodę w miejscu docelowym, wysłać bądź odebrać maile, wykonać darmowe połączenie telefoniczne przez aplikację Line, a nawet wyłączyć światła w swoim mieszkaniu.
W ostatnich latach wzrosła liczba wypadków spowodowanych przez kierowców używających smartfona podczas jazdy. „W tej sytuacji zadaniem producentów samochodów jest stworzenie takich rozwiązań, które pozwolą bezpiecznie korzystać z telefonów” – powiedział Keiji Yamamoto, przedstawiciel Toyoty na konferencji prasowej na targach CEATEC.
Toyota i Line Corp. zapowiedziały wprowadzenie na rynek nowego systemu komunikatów głosowych podczas dnia prasowego na największych azjatyckich targach branży elektroniki i technologii informacyjnych CEATEC (Combined Exhibition of Advanced Technologies. W tym roku wzięło w nich udział 725 firm z 20 krajów.