Samochody marek Toyota i Lexus zyskają możliwość sterowania głosem dzięki wykorzystaniu cyfrowej asystentki o imieniu Alexa, opracowanej przez Amazon – tak postanowił japoński koncern, do którego należą obie marki. Rozwiązanie zacznie w tym roku trafiać do modeli wyposażonych w pakiet aplikacji Toyota Entune 3.0 lub Lexus Enform 2.0.

Działający w oparciu o chmurę system usług głosowych Alexa nie ogranicza się do sterowania funkcjami samochodu – już w tej chwili umożliwia korzystanie z produktów i usług ponad tysiąca różnych firm. Za pomocą Alexy użytkownicy mogą wyszukiwać miejsca i drogi dojazdu w nawigacji, sterować systemami rozrywkowymi, przeglądać wiadomości, tworzyć i uzupełniać listy zakupów, zdalnie sterować inteligentnym domem itd.

– „Dzięki integracji z rozwiązaniem Amazon, klienci Toyoty i Lexusa będą wkrótce mogli rozmawiać z Alexą, jadąc swoimi samochodami” – powiedział Zack Hicks, starszy wiceprezes i dyrektor ds. rozwiązań informatycznych Toyota Motor North America oraz prezes i dyrektor generalny Toyota Connected.

– „Uważamy, że Alexa powinna być obecna wszędzie, gdzie klient mógłby jej potrzebować  – w domu, w biurze, w telefonach – i w samochodach” – mówi John Scumniotales, szef produktu w Amazon Alexa Automotive – „Taka integracja oznacza możliwość interakcji z Alexą praktycznie wszędzie”.

Gdy Alexa jest aktywna, wystarczy ją poprosić o rzeczy takie, jak ustawienie temperatury w inteligentnym domu przed powrotem mieszkańców, dopisanie mleka o listy zakupów czy rozpoczęcie czytania audiobooka z cyfrowej biblioteki.