Dwanaście modeli Toyoty i Lexusa uzyskało najwyższe oceny w testach amerykańskiego instytutu IIHS za bezpieczeństwo bierne i czynne oraz jakość reflektorów.

Toyota oraz należący do tego koncernu Lexus po raz kolejny dominują w gronie laureatów wyróżnień przyznawanych przez IIHS (Insurance Institute for Highway Safety – Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Transportu). IIHS wyróżnił 14 modeli Toyoty i Lexusa, z czego najwyższe nagrody TOP SAFETY PICK+ uzyskało 12 modeli – największa liczba spośród wszystkich producentów.

Toyota Avalon, sprzedawany w Ameryce sedan średniej wielkości, wyróżniona wcześniej oceną TOP SAFETY PICK, po modernizacji reflektorów w marcu tego roku zakwalifikowała się do grona zdobywców najwyższej nagrody TOP SAFETY PICK+.

– „Priorytetem Toyoty jest tworzenie bezpiecznych i niezawodnych pojazdów” – mówi Jeff Makarewicz, wiceprezes Toyota North American Vehicle, Quality & Safety Engineering – „Sukces Toyoty Avalon jest znakomitym przykładem efektów naszej nieustannej pracy nad doskonaleniem samochodów.”

Aby zdobyć nagrodę TSP+, samochód musi uzyskać oceny „Good” w pięciu testach zderzeniowych IIHS – uderzenie małą i średnią częścią przodu oraz w bok, dachowanie i ochrona głów pasażerów – a także „Advanced” lub „Superior” dla systemu aktywnej ochrony przed kolizjami i „Acceptable” lub „Good” dla reflektorów.

W tym roku IIHS przyznał nagrody TOP SAFETY PICK+ modelom Toyota Avalon (duży sedan sprzedawany w USA), Prius, Prius Prime, Corolla, Camry, Prius v, RAV4 i Highlander, a także coupé Lexus RC, popularnemu w Stanach sedanowi Lexus ES 350 oraz SUV-om Lexus NX i Lexus RX. TOP SAFETY PICK uzyskały dostępny w USA mały sedan Toyota Yaris iA i hybrydowy kompakt Lexus CT 200h.