W niespełna rok od uzyskania wyścigowej homologacji Toyota GR Supra GT4 w liczbie ponad 20 egzemplarzy trafiła do klientów na całym świecie. Budowany przez Toyota Gazoo Racing Europe w Kolonii samochód od 2020 roku rywalizuje na najbardziej uznanych torach i już może poszczycić się pierwszymi sukcesami.

Toyota Gazoo Racing podsumowała pierwszy rok obecności GR Supry GT4 na rynku. Model powstał na bazie GR Supry, pierwszego globalnego samochodu stworzonego przez Toyota Gazoo Racing. Powstająca w Kolonii GR Supra GT4 ma silnik R6 3.0 z turbosprężarką twin-scroll, którego moc podniesiono do około 430 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 650 Nm. Siedmiobiegowa skrzynia, napęd na tył, pakiet aerodynamiczny i pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - to kolejne istotne cechy tego auta. Dzięki temu modelowi Toyota zaistniała w prężnie rozwijającej się kategorii GT4, która jest coraz ważniejszym krokiem dla wielu kierowców myślących o regularnych startach w autach klasy GT.

Wyścigi aut kategorii GT4 organizowane są na całym świecie, a ta kategoria ma szczególnie dużą liczbę zawodników w Europie. GR Supra szybko okazała się bardzo konkurencyjną maszyną w starciu z autami konkurencyjnych producentów. Zespół CMR wywalczył mistrzostwo Francji w klasie Am w ramach FFSA GT - GT4 France, a także odniósł pierwsze zwycięstwo tego auta w klasyfikacji generalnej w prestiżowym cyklu GT4 European Series na torze Spa-Francorchamps. GR Supra GT4 w 2020 roku rywalizowała też w Wielkiej Brytanii w serii British GT Championship i Niemczech w ramach DTM Trophy.

Gdzie kupowano GR Suprę GT4?
Toyota Gazoo Racing poinformowała, że przez pierwszy rok do klientów na całym świecie trafiło ponad 20 egzemplarzy modelu GR Supra GT4. Najwcześniej wyścigówkę mogli sprawdzić kierowcy z Europy, bo tu sprzedaż rozpoczęła się w marcu 2020 roku. Od sierpnia samochód można było zamawiać w krajach Ameryki Północnej, a w październiku wystartowała sprzedaż i dostawy dla zespołów z Azji oraz na rynek japoński.

W sezonie 2021 spodziewanych jest przynajmniej siedem aut w europejskich seriach. Do pięciu egzemplarzy, które do tej pory rywalizowały w barwach zespołów z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, dojadą jeszcze na pewno dwa auta z Włoch. W Japonii jest już siedem egzemplarzy GR Supry GT4, a pięć aut trafiło do krajów Ameryki Północnej. Wiadomo, że trzy auta ma kanadyjski zespół AIM Autosport, a Riley Motorsports obsługuje jeden egzemplarz, startujący w barwach Toyota Gazoo Racing Latin America w cyklu IMSA Michelin Pilot Challenge. W debiucie podczas styczniowego 4-godzinnego wyścigu na torze Daytona auto dojechało na siódmej lokacie w stawce liczącej przeszło 40 aut.

Toyota wspiera i motywuje kierowców przesiadających się do GR Supry. Europejscy zawodnicy mogli wziąć udział w Gazoo Racing Trophy, czyli wyjątkowym pucharze z pulą nagród wynoszącą 55 tys. euro. Specyfika tej rywalizacji polega na tym, że kierowcy nie ścigają się ze sobą bezpośrednio na torze - w tabeli na punkty przeliczane są wyniki z ich macierzystych serii wyścigowych i na tej podstawie tworzona jest klasyfikacja generalna, a potem dzielona pula nagród. W USA przygotowano system premii pieniężnych za wyniki osiągane przez zawodników w ramach SRO Pirelli GT4 America, który będzie nagradzał trzech najlepszych zawodników z każdej rundy, a także przygotowano nagrody na koniec sezonu.

Źródło:
https://toyotagazooracing.com/release/2021/other/0212-01.html