Motorsport
23-07-2020
Pobierz DOC
Toyota GR Supra wróciła do japońskiej serii wyścigowej Autobacs Super GT w wielkim stylu. Podczas pierwszej rundy na torze Fuji wyścigowe auta od Toyota Gazoo Racing zajęły pierwszych pięć miejsc w klasie GT500, a w klasie GT300 także zwycięska okazała się Supra.
Wyścigowy powrót GR Supry
W 2019 roku Toyota GR Supra wróciła na drogi, a w sezonie 2020 ponownie bierze udział w wyścigowej rywalizacji. Toyota Gazoo Racing Europe przygotowało Toyotę GR Suprę GT4, a w Japonii Toyota po 15-letniej przerwie wróciła do rywalizacji w wyścigach Super GT. Poprzedniczka, czyli Supra IV generacji wyjeździła cztery tytuły kierowców oraz dwa zespołowe w japońskich seriach JGTC oraz Super GT. Za kierownicą zasiadali kierowcy znani z Formuły 1 jak choćby Pedro de la Rosa. Wyścigowa wersja była na tyle udana, że w motorsporcie z powodzeniem rywalizowała do 2006 roku, czyli cztery lata po zakończeniu produkcji drogowej wersji.
Teraz Toyota Gazoo Racing przygotowało sześć samochodów, które przejadą pełny sezon Autobacs Super GT. Auta zbudowano w specyfikacji zgodnej z regulacjami Class One, jakie od 2020 roku obowiązują w Super GT i są zbieżne z przepisami prestiżowej serii DTM. Auto ma dwulitrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który ma generować ponad 600 KM. Tym samym to jedne z najszybszych aut wyścigowych z zamkniętym kokpitem na świecie.
Dominacja w debiucie
Jak na auto debiutujące w wyścigowej stawce GR Supra GT500 okazała się bardzo skuteczna. Podczas pierwszej rundy Super GT na torze Fuji Nick Cassidy i Ryo Hirakawa w wystawionej przez zespół TOM’S Suprze wygrali kwalifikacje, a potem zdominowali wyścig, nie oddając prowadzenia nawet na moment. “Jestem niesamowicie szczęśliwy, że wygraliśmy Suprą w pierwszym starcie.” - powiedział Ryo Hirakawa. “Supra powróciła! To niesamowite zwycięstwo. Cały zespół Toyota Gazoo Racing ciężko pracował podczas przerwy między sezonami i to nam pozwoliło wygrać ten wyścig.” - dodał Nick Casidy.
Dla załóg w Suprach była to niesamowicie udana runda. Yuchi Sekiguchi i Sacha Fernandez dojechali na drugim miejscu, trzecią lokatę zajęli Kazuya Oshima z Sho Tsubosim, a GR Supry GT500 dojechały na pierwszych pięciu lokatach.
Toyota Supra okazała się także zwycięska w klasie GT300. Samochód prowadzony przez duet Hiroki Yoshida/Kohta Kawaai startował z czwartej pozycji, ale dobre tempo wyścigu i szybki pitstop pozwoliły na objęcie prowadzenia i wygraną z przewagą trzech sekund nad kolejnym autem. Na najniższym podium stanęła ekipa Team Mach Toyota 86.
“Z trzymiesięcznym opóźnieniem wystartował sezon wyścigowy, a GR Supra zadebiutowała w Super GT i odniosła długo wyczekiwane zwycięstwo w debiucie. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych w ten projekt. Supra nie mogła mieć lepszego powrotu na wyścigowe tory. To zapowiada niesamowicie ekscytujący sezon.” - powiedział Akio Toyoda, prezes Toyoty.
Druga runda Autobacs Super GT także odbędzie się na torze Fuji w dniach 8-9 sierpnia.