Toyota pozostaje niepokonana w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC). Model TS050 HYBRID zajął dwa czołowe miejsca w sześciogodzinnym wyścigu na torze Fuji, drugiej rundzie sezonu 2019/20. Było to siódme zwycięstwo Toyoty w ostatnich ośmiu startach na tym obiekcie.
„Jesteśmy zachwyceni tym wynikiem. Dla Toyoty to drugi najważniejszy wyścig w sezonie po Le Mans. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu, a kibicom, że tak licznie obserwowali ostatni start TS050 HYBRID w Japonii” – powiedział Hisatake Murata, szef zespołu Toyota Gazoo Racing.
Wyścig na domowym dla Toyoty torze Fuji okazał się nie lada wyzwaniem. Zmienne warunki na torze, a do tego regulaminowe spowolnienie obu aut japońskiego zespołu sprawiły, że w walce o zwycięstwo liczył się każdy detal, włącznie z pracą mechaników przy zmianach opon i tankowaniu. Najlepiej pracę wykonała załoga z auta numer 8, czyli Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima, która pokonała 232 okrążenia.
„Przejechaliśmy bezbłędny wyścig, co było niezwykle ważne w tak trudnych warunkach. To zwycięstwo ma szczególne znaczenie, bo naszą rywalizację obserwowało wielu japońskich kibiców” – powiedział Buemi, dla którego było to 16. zwycięstwo w FIA WEC, co jest rekordem serii. Jego partnerzy też mieli powody do zadowolenia. Nakajima po raz czwarty wygrał wyścig na torze Fuji, a Hartley z Toyotą triumfował po raz pierwszy.
Samochód numer 7, za kierownicą którego zmieniali się Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, linię mety przekroczył ponad pół minuty po kolegach z zespołu. „Gratulacje dla kolegów z drugiego auta. Naszym celem było, żeby dwie Toyoty zajęły dwa najwyższe stopnie podium” – skomentował Kamui Kobayashi.
Zespół Toyota Gazoo Racing przewodzi w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych. Obie załogi japońskiej ekipy wygrały po jednym wyścigu, a to oznacza, że mają tyle samo punktów i w kolejnej rundzie sezonu na torze w Szanghaju (10 listopada) oba TS050 HYBRID zostaną identycznie spowolnione. To efekt przepisów, które obowiązują w FIA WEC od tego sezonu. Najszybsze samochody w kolejnych wyścigach są regulaminowo spowalniane, by jeszcze uatrakcyjnić rywalizację. Auta albo mają dodawany balast, albo ich moc jest ograniczana.
Wyniki 6 Hours of Fuji:
- #8 TOYOTA GAZOO Racing 232 okrążenia
- #7 TOYOTA GAZOO Racing +33.955 sek.
- #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato) +2 okrążenia
- #29 Team Nederland (Van Eerd/Van der Garde/De Vries) +10 okrążeń
- #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +10 okrążeń
- #37 Jackie Chan (Tung/Aubry/Stevens) +11 okrążeń