Dwa dni rywalizacji, ponad 100 zgłoszonych aut i walka do ostatnich metrów. Finałowy weekend Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań rozstrzygnął rywalizację o tytuły.

 

Gosia Rdest wygrała dwa wrześniowe wyścigi, ale w klasie D4 3500 nie zdołała dogonić Krzysztofa Zagórskiego. Na pocieszenie Rdest w sobotę pobiła swój osobisty rekord na Torze Poznań (1:38,7) za kierownicą Seata Leona Racera. Maciej Dreszer w Toyocie GT86 wywalczył mistrzostwo Polski w klasie DN-2, zwyciężając w pięciu ostatnich wyścigach. W DN-3 pewny tytułu był Łukasz Janiak, ale pasjonującą walkę o wicemistrzostwo stoczyli Maciej Szkudlarek i Krzysztof Mencel. Przed ostatnim wyścigiem mieli dokładnie tyle samo punktów, ale to Szkudlarek lepiej spisał się w sobotę. W Maluch Trophy tytuły zdobyli Jacek Chojnacki i Maciej Wielgosz.

Nie lada emocje były w pucharach markowych. W Toyota Racing Cup siódme i ósme zwycięstwo odniósł Mateusz Bartkowiak, a miejsca na podium debiutujących w tym sezonie WSMP rozgrywek zapewnili sobie Jacek Jurecki i Tomasz Tomczak. Mistrzem OMM Super S Cup został Jacek Cichopek, który na Torze Poznań miał perfekcyjny weekend. Wygrał kwalifikacje i oba wyścigi. Emocji nie brakuje w 318IS Cup, gdzie liderem jest Marcin Lempert przed Łukaszem Raweckim i Arturem Lempertem. “Beemki” sezon zakończą na torze Red Bull Ring w październiku.

Efektowny Endurance

W sezonie 2019 rywalizacja wróciła do dwugodzinnej, wprowadzono też obowiązkową zmianę kierowców, a to zaowocowało rosnącą liczbą zgłoszeń. Chęć startu we wrześniowej edycji zgłosiły 23 załogi, co było tegorocznym rekordem. Aż osiem Mini na starcie, sześć BMW, po dwa Porsche i Toyoty, efektowne wyprzedzania, walka zderzak w zderzak, wyjazd samochodu bezpieczeństwa - wrześniowy wyścig dostarczył nie lada emocji.

Po raz pierwszy w tym sezonie WSMP na starcie zobaczyliśmy Roberta Lukasa, który jechał Porsche 911 GT3 razem z Januszem Szymańskim. Lukas to jeden z najbardziej doświadczonych kierowców, przez lata ścigający się w Porsche Supercup, serii towarzyszącej Formule 1. I swoją klasę potwierdził od pierwszych metrów sobotniego wyścigu, uciekając rywalom i wypracowując znaczną przewagę nad duetem Kordecki/Dziurka w drugim 911 GT3.

Trzecie miejsce z okrążeniem straty zajął duet Mariusz Miękoś - Artur Janosz. Choć wyścig nie poszedł po ich myśli po kolizji z Mini na szóstym okrążeniu i konieczną wymianą drzwi w Lamborghini Huracanie, zdobyli wystarczającą liczbę punktów, by zwyciężyć w klasyfikacji generalnej Endurance.

Sezon 2020 z myślą o zawodnikach

Sezon 2019 zapowiedział otwartość organizatorów WSMP na zmiany. Już w tym roku na Torze Poznań rozpoczęto poprawę infrastruktury, w tym strefę tankowania tak ważną podczas wyścigu Endurance. Na 2020 rok tor zyska możliwość rozgrywania zawodów rallycrossowych, a ich w formule rozgrywania wyścigów mogą zajść zmiany. Tu ważną rolę odegrają kierowcy.

“Głos zawodników jest dla nas szczególnie ważny. Poprosiliśmy ich o konsultacje w sprawie pomysłów, które mamy na przyszły sezon w kwestii organizacji wyścigów. Chcemy, by rywalizacja była efektowna dla kierowców i kibiców, dlatego ich opinia się dla nas liczy” - zapowiada Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski.

Zwycięzcy WSMP 2019 w poszczególnych klasach:

D4 +3500 - Mariusz Miękoś

D4 3500 - Krzysztof Zagórski

DN1 - Jakub Szablewski

DN2 -  Maciej Dreszer

DN3 -  Łukasz Janiak

DN4 - Bartłomiej Madziara

DN5 - Bartłomiej Mirecki

DN7-0 - Jacek Chojnacki

DN7-1 - Maciej Wielgosz

DN9 - Marcin Fedder

OMM Super S Cup - Jacek Cichopek

Toyota Racing Cup - Mateusz Bartkowiak

Endurance - Mariusz Miękoś/Artur Janosz