Ott Tanak w Toyocie Yaris WRC jest faworytem rozpoczynającego się w czwartek Rajdu Sardynii. Estończyk zwyciężył w dwóch poprzednich rundach rajdowych mistrzostw świata.

 

Rajd Sardynii jest ósmą rundą cyklu. Po siedmiu imprezach prowadzi Sebastien Ogier, który nad Tanakiem ma dwa punkty przewagi. Trzeci jest Thierry Neuville ze stratą 10 punktów do lidera. Ale to kierowca Toyoty jest w najwyższej dyspozycji w ostatnich tygodniach. Tanak zwyciężył w debiutującym w kalendarzu MŚ Rajdzie Chile, był też najszybszy przed dwoma tygodniami w Portugalii.

“Rajd Sardynii jest dla mnie wyjątkowy, bo tutaj pierwszy raz stanąłem na podium i tu odniosłem swoje pierwsze zwycięstwo w WRC” - mówi Tanak.

Włoska runda mistrzostw świata słynie z szybkich, ale wąskich dróg. Kolejnym wyzwaniem jest rodzaj podłoża. Kamieniste drogi potrafią niszczyć opony, a wysokie temperatury sprawiają, że samochody poddane są najwyższej próbie. Kierowcom i pilotom też nie jest łatwo ścigać się, gdy temperatura w kabinie dochodzi do 60 stopni Celsjusza.

“Drogi są bardzo twarde, wąskie i pełne ostrych kamieni, od których po prostu trzeba trzymać się z daleka.” - wyjaśnia Jari-Matti Latvala, który wygrał najwięcej odcinków w historii imprezy - 49, i aż sześciokrotnie stawał na podium, ale tylko raz wygrał.

Trasa Rajdu Sardynii niewiele zmieniła się w porównaniu do zeszłorocznej. Rywalizacja zacznie się od czwartkowego pokazowego odcinka specjalnego na torze motocrossowym, w piątek cztery próby przejeżdżane dwukrotnie zlokalizowane na południowym wschodzie wyspy, w sobotę trzy próby z legendarną hopą Micky Jump, a w niedzielę dwa odcinki specjalne na północ od Alghero. W sumie trasa liczy 310,5 km odcinków specjalnych.

Na Sardynii zobaczymy aż cztery Yarisy WRC. Oprócz etatowych kierowców Toyoty, czyli Tanaka, Latvali oraz Krisa Meeke’a, na włoskiej wyspie pościga się Juho Hanninen, który pełni rolę kierowcy testowego zespołu Toyota Gazoo Racing WRT, a po raz ostatni regularnie startował w 2017 roku. Na liście zgłoszeń są w sumie 92 załogi w tym jedna z Polski. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak będą rywalizować Skodą Fabią R5 w klasie WRC2.