Toyota Gazoo Racing, zespół reprezentujący Toyotę w imprezach sportowych na całym świecie, przedstawił plany startów w 2019 roku.
W 2018 roku Toyota Gazoo Racing osiągnęła długo wyczekiwane zwycięstwo w wyścigu 24 godziny Le Mans oraz zapewniła sobie mistrzostwo świata producentów w WRC, udowadniając, że stawianie czoła wyzwaniom prowadzi do konkretnych rezultatów. W rozpoczętym już sezonie rajdowym Ott Tӓnak zajął trzecie miejsce w Rajdzie Monte Carlo, a Yaris WRC trzeci rok z rzędu ukończył ten legendarny rajd na podium. Skład zespołu uzupełniają Fin Jari-Matti Latvala oraz doświadczony Brytyjczyk Kris Meeke.
Zespół kontynuuje swoje zaangażowanie w wyścigi długodystansowe. Dwa zmodyfikowane samochody Toyota TS050 Hybrid wezmą udział w wyścigach w 1000 mil w Sebring (15 marca), 6 godzin w Spa (2 maja) oraz 24 godziny Le Mans (15-16 czerwca). Toyota Gazoo Racing potwierdziła też, że będzie rywalizować w Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC) w sezonie 2019-2020 z dwoma autami TS050 Hybrid (nazwiska kierowców zostaną ogłoszone później). Sezon rozpocznie się od 6-godzinnego wyścigu na torze Silverstone (1 września), a zakończy 24 godzinami Le Mans (13-14 czerwca 2020 roku).
Po raz 13. z rzędu Toyota Gazoo Racing weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, wystawiając dwa Lexusy LC w klasie SP-PRO oraz dwie nowe Toyoty Supra w klasie SP8T. W Stanach Zjednoczonych zespół będzie nadal obecny w serii NASCAR. W Monster Energy NASCAR Cup Series pojadą Toyoty Camry, w NASCAR Xfinity Series rywalizować będą Toyoty Supra, a w NASCAR Gander Outdoors Truck Series Toyoty Tundra. W japońskiej serii Super GT Toyota Gazoo Racing wystawi dwa Priusy w klasie GT 300, z kolei Lexus Gazoo Racing będzie wspierał sześć Lexusów LC 500 w klasie GT 500 oraz trzy Lexusy RC F GT3 w klasie GT 300. Na rodzimej ziemi Toyota będzie też rywalizować w Rajdowych Mistrzostwach Japonii oraz w wyścigowej serii Japanese Super Formula Championship.
Toyota Gazoo Racing South Africa oraz Toyota Auto Body są nadal zaangażowane w rywalizację w Rajdzie Dakar. W zakończonej w styczniu 41. edycji Toyota osiągnęła wielkie sukcesy w trzech kategoriach. Prowadzona przez Nassera Al-Attiyaha Toyota Hilux zwyciężyła w klasyfikacji generalnej. Był to pierwszy triumf japońskiej marki w kategorii samochodów w historii. Po raz szósty z rzędu klasę T2 wygrała Toyota Land Cruiser zespołu Toyota Auto Body, a w klasyfikacji ciężarówek z silnikami o pojemności do 10 litrów triumfował Hino Team Sugawara już 10. rok z rzędu.
Toyota cały czas wspiera rozwój młodych kierowców. Japoński talent, Takamoto Katsuta weźmie udział w pełnym programie startów w rajdowych mistrzostwach świata WRC 2 w zespole Tommiego Mӓkinena, a pod skrzydłami Toyota Young Drivers Program przez kolejne szczeble przeskakują kierowcy wyścigowi i odnoszą sukcesy. W 2019 roku mistrz japońskiej Formuły 3 Sho Tsuboi przeniesie się do serii Super GT i będzie rywalizował za kierownicą Lexusa LC 500.
Wyprawa 5 Continents Drive samochodami Toyoty po drogach całego świata będzie kontynuowana w tym roku w Azji, rozpoczynając swoją trasę na Bliskim Wschodzie. W ubiegłym roku jej uczestnicy zapoznawali się z warunkami jazdy w Afryce, a dwa lata wcześniej podróżowali po europejskich drogach i dwukrotnie odwiedzili Polskę.
Podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit Toyota zaprezentowała model Supra, który jest pierwszym globalnym modelem serii GR. Samochód został zbudowany z wykorzystaniem doświadczeń zespołu Toyota Gazoo Racing i rozwinięty w taki sposób, by dawał kierowcom maksymalną radość z jazdy. Supra jest flagowym modelem serii, a Toyota wkrótce rozszerzy gamę modeli GR.
Firma będzie też angażować się w e-sport wespół z Gran Turismo Sport oraz innymi grami wyścigowymi, a także niezmiennie wspiera sport amatorski posiadaczy samochodów marki Toyota.