Podczas oficjalnej Gali Sportu Samochodowego PZM zawodnicy zespołu Toyota Team Classic odebrali puchary i honorowe szarfy za osiągnięcia sportowe. Michał Horodeński, kierowca historycznej Toyoty Celiki GT-Four został Mistrzem Polski w kategorii PZM-6 Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a jego pilot Arkadiusz Sałaciński zdobył tytuł Wicemistrza Polski. Ponadto ekipa Toyota Team Classic została nagrodzona tytułem II Wicemistrza Polski w kategorii Zespołów Sponsorskich Motul HRSMP.
Wyzwanie dla historycznej Toyoty Celiki GT-Four
Droga zespołu Toyota Team Classic do rajdowych sukcesów rozpoczęła się w kwietniu w Wieliczce, od Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Po upamiętnieniu tych wspaniałych kierowców rywalizacja w ramach Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski przeniosła się na Dolny Śląsk, gdzie odbyły się dwa kolejne rajdy – Świdnicki i Dolnośląski. W czerwcu zawodnicy ścigali się w okolicy Puław w ramach Rajdu Nadwiślańskiego, a następnie na Rajdzie Śląska. Sezon uzupełniły Rajd Rzeszowski, będący jednocześnie rundą European Rally Trophy oraz krótki, ale niezwykle trudny technicznie Rajd Wisły. To właśnie tam rozstrzygnęły się ostateczne wyniki w klasyfikacji generalnej.
„To był trudny sezon, zwłaszcza dla samochodów historycznych. W tym roku 5 z 7 rund połączono z rundami Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Klasyki rywalizowały więc w takich samych warunkach jak nowe rajdówki klasy R5” – mówi Michał Horodeński, kierowca Toyoty Celiki GT-Four i lider zespołu Toyota Team Classic. – „Bardzo duże znaczenie dla wyniku miała niezawodność samochodu. Nieraz bardzo szybcy zawodnicy z powodu awarii w dramatycznych okolicznościach odpadali z rywalizacji. Ale takie są rajdy. Zwycięzcy to ci, którzy dotrą do mety”.
Klasyczne Toyoty na rajdowych trasach
Zawodnicy zespołu Toyota Team Classic zawdzięczają swoje rajdowe sukcesy Toyocie Celice GT-Four ST205, zbudowanej według homologacji z 1994 roku. W Motul HRSMP 2018 samochód był klasyfikowany w kategorii PZM-6, stworzonej specjalnie z myślą o tzw. youngtimerach. Oprócz Celiki GT-Four zespół klasycznych Toyot reprezentowała w tym sezonie również słynna Toyota Corolla AE86 w rajdowej specyfikacji. Za kierownicą Hachi-Roku zasiadł Paweł Wysocki, a na fotelu pilota Jakub Zalega.
Toyota Cup dla amatorów
W tym sezonie ekipa Toyota Team Classic rywalizowała nie tylko w Motul HRSMP. Wyścigowy skład zespołu przez cały sezon startował w cyklu track day Drive Cup. W ramach tej serii Toyota po raz trzeci patronowała zawodom dla kierowców klasycznych sportowych samochodów japońskiej marki – Toyota Cup. Puchar przyciągnął w tym roku aż 35 kierowców, sklasyfikowanych w trzech klasach: TC-1600 (produkcja do 1999 roku, silnik do 1600 ccm), TC-2000 (produkcja do 1999 roku, silnik do 2000 ccm) oraz otwartej TC-Open. Trzy lata istnienia Toyota Cup pokazały, że dla niejednego kierowcy starty w tym markowym pucharze okazują się początkiem poważniejszej kariery w motorsporcie.