Po zwycięstwie na szutrowych trasach Rajdu Finlandii, zespół TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team udaje się do Niemiec. W rozgrywanym od 16 do 19 sierpnia Rallye Deutschland, pierwszej od kwietniowego Rajdu Korsyki imprezie, której trasa wiedzie asfaltowymi drogami, kierowcy Toyoty – Jari-Matti Latvala, Ott Tänak i Esapekka Lappi – będą mogli zademonstrować postępy zespołu i możliwości Toyoty Yaris WRC.
Tereny, na których odbywa się Rajd Niemiec, są tak zróżnicowane, że można go uważać za trzy rajdy w jednym. Składają się na niego kręte drogi wśród winnic nad Mozelą niedaleko Trier, rozmaite trudne nawierzchnie na poligonie Baumholder oraz wąskie i szybkie wiejskie drogi wokół parku serwisowego nad jeziorem Bostalsee na północy Saary. Dobór opon i ustawień samochodu dodatkowo komplikują częste zmiany pogody.
W tym roku start i metę rajdu, a także odcinek specjalny rozpoczynający imprezę w czwartkowy wieczór ulokowano w mieście St. Wendel. Piątek rozpoczną dwa odcinki wokół winnic i 9-kilometrowy odcinek przed publicznością, które zostaną powtórzone po południu. Na sobotę zaplanowano osiem odcinków, między innymi słynny 38,5-kilometrowy Panzerplatte na poligonie Baumholder i cztery OS-y na wiejskich drogach na południu. W niedzielę rajd wraca do winnic w okolicach Grafschaft, gdzie zaplanowano dwa odcinki, po czym Power Stage poprowadzi uczestników po stokach góry Bosenberg w stronę mety.
„Wyruszamy na Rajd Niemiec w dobrych nastrojach. Według mnie próby przed rajdem poszły bardzo dobrze. Do tej pory Yaris WRC sprawdzał się na asfalcie znakomicie i mam nadzieję, że w tym rajdzie będzie jeszcze lepiej. Doświadczenia zdobyte w ubiegłym roku pozwoliły nam wprowadzić wiele usprawnień. W zeszłym roku Ott zwyciężył w Niemczech, co powinno teraz zaprocentować, a zarówno Jari-Matti, jak i Esapekka wygrywali odcinki. Trudną próbą będzie Baumholder, gdzie w dwóch naszych samochodach zostały przebite opony. Na innych odcinkach będą wąskie miejsca z nawierzchnią pokrytą ziemią, gdzie nietrudno o błędy” – skomentował Tommi Mäkinen, szef zespołu TOYOTA GAZOO Racing.
„Po zwycięstwie w Finlandii jedziemy do Niemiec z dużymi oczekiwaniami. Za każdym razem koncentruję się na najbliższym rajdzie, staram się z każdej rundy wycisnąć jak najwięcej. Rajd Niemiec sprawia mi co roku wiele radości. Podoba mi się wyzwanie, jakie stanowią bardzo różne rodzaje dróg. Będziemy musieli uważać na pogodę – w ubiegłym sezonie, kiedy wygrałem tę rundę, dobór opon miał ogromne znaczenie. Yaris WRC bardzo dobrze się sprawdza na asfalcie, więc mam nadzieję, że będziemy walczyć o miejsca w czołówce” – dodał Ott Tänak, kierowca samochodu numer 8.
W ubiegłym sezonie Ott Tänak ukończył Rajd Niemiec na pierwszym miejscu. Spośród kierowców Toyoty Juho Hänninen zajął czwartą pozycję, wygrywając dla Toyoty dwa odcinki specjalne, w tym słynny odcinek Panzerplatte. Jari-Matti Latvala również był pierwszy na dwóch odcinkach i ostatecznie zajął siódme miejsce, a Esapekka Lappi okazał się najlepszy na jednym odcinku ostatniego dnia.
W 2015 roku Rajd Niemiec był areną sportowego debiutu Toyoty Mirai – elektrycznego sedana zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wodorowa Toyota w zmodyfikowanej wersji wystąpiła w roli samochodu otwierającego, tzw. zerówki. Auto poprowadził Mitsuhiro Kunisawa, japoński dziennikarz i kierowca rajdowy. Przejazd Toyoty Mirai odcinkami specjalnymi Rajdu Niemiec stanowił zapowiedź powrotu Toyoty do WRC oraz element promocji modelu, który w 2015 roku zadebiutował w Europie.