Startujący w kategorii GT Daytona amerykańskich zawodów IMSA WeatherTech SportsCar Championship Lexus RC F GT3 zespołu 3GT Racing wywalczył w miniony weekend zwycięstwo na torze Mid-Ohio.
Zespół 3GT Racing zadebiutował w kategorii GTD mistrzostw IMSA WeatherTech w ubiegłym roku, jednak długo nie mógł się doczekać sukcesu. Zimową przerwę wykorzystano do ulepszania samochodów, szczególnie dużo pracy poświęcając zawieszeniu. Zmienił się także skład ekipy kierowców.
Wysiłki te przyniosły pożądany efekt i podczas kwalifikacji na krętym torze w Ohio Lexusy RC F GT3 z numerami startowymi 14 i 15 zajęły w kwalifikacjach pierwsze i drugie miejsce.
Podczas wyścigu samochody zespołu 3GT Racing prowadziły przez większość trasy i dopiero na ostatnich okrążeniach konkurentom udało się zmniejszyć dystans do lidera. Jednak siedzący za kierownicą Lexusa z numerem 14 niemiecki kierowca Dominik Baumann nie dał się wyprzedzić, przekraczając linię mety z przewagą 0,2 sekundy.
– „Po starcie przyciskaliśmy mocno, by uzyskać przewagę” – mówi Baumann – „Największe emocje pojawiły się na 15 minut przed końcem wyścigu. W drugiej połowie dawały już o sobie znać zużywające się opony. Na ostatnim okrążeniu dałem z siebie wszystko, by nie dać się dogonić, nie popełnić błędu i dotrzeć do mety jako pierwszy”
– „To wielki sukces” – mówi zmiennik Baumanna, Kanadyjczyk Kyle Marcelli – „Zawsze najtrudniej zdobyć pierwsze zwycięstwo. Trzeba wytrzymać ogromną presję”.
RC F GT3 to specjalnie przygotowana wersja modelu RC F, wyczynowego wariantu sportowego coupé Lexus RC. Lexus RC F wyposażony jest w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa. Silnik ten przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa automatyczna skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Wykorzystując dwa sterowane elektrycznie wielotarczowe sprzęgła, podczas pokonywania zakrętów TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h.