Sportowe coupe Lexus LC odniosło spektakularny sukces, uzyskując najlepszy wynik w 46. wyścigu 24 Hours of Nürburgring w klasie SP-Pro.

 

W miniony weekend Lexus LC startujący w barwach zespołu Toyota Gazoo Racing ukończył morderczy, 24-godzinny wyścig wytrzymałościowy na legendarnym niemieckim torze Nürburgring  ze znakomitym wynikiem, dającym mu zwycięstwo w klasie SP-Pro. Sukces jest tym większy, że udało się go osiągnąć mimo kolizji, do której doszło wkrótce po starcie.

Lexus zademonstrował swe możliwości i doskonałą formę zespołu już w kwalifikacjach, które dały mu 32. pozycję na starcie wśród 147 pojazdów wszystkich klas. Na niemal 25-kilometrowym torze zawierającym około 200 zakrętów, gdzie różnice wysokości sięgają 300 m, a gradienty przekraczają 16%, flagowe coupe Lexusa uzyskało w kwalifikacjach najkrótszy czas okrążenia równy 8 minut i 34,591 sekundy.

Tuż po starcie szanse na powodzenie stanęły pod znakiem zapytania w efekcie kolizji, której skutki okazały się na szczęście niegroźne. Uszkodzenia zostały usunięte już podczas pierwszego planowanego postoju.

Podczas dalszej jazdy pojawiły się też problemy techniczne, które nie występowały w trakcie testów przed wyścigiem, jednak zespołowi udało się je wyeliminować i od godziny 6:30 w niedzielę samochód jechał już bezproblemowo, by na kolejnych okrążeniach odrobić straty. Dziewięć godzin później ukończył wyścig z przewagą nad konkurentami.

Zespół kierowców w składzie Takeshi Tsuchiya, Takamitsu Matsui, Naoya Gamo i Yuichi Nakayama w ciągu trwającego 24 godziny wyścigu z powodzeniem doprowadził Lexusa LC o numerze startowym 56 do mety, co było najważniejszym celem ekipy. W zestawieniu ogólnym LC uplasował się na 96 pozycji, a w klasie SP-Pro okazał się bezkonkurencyjny.

Powodzenie na torze zależało nie tylko od umiejętności kierowców, ale w co najmniej równym stopniu od pracy zespołu mechaników. Kierował nim Toshiyuki Sekiya, a głównym inżynierem był Kazuyoshi Ogata. Uczestniczący w wyścigu samochód został specjalnie przygotowany. Modyfikacje wprowadzone w nim w stosunku do wersji seryjnej obejmują obniżenie masy i zwiększenie sztywności nadwozia, poprawienie aerodynamiki, zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie zużycia paliwa przez ograniczenie tarcia podzespołów, obniżenie masy, zwiększenie sztywności oraz optymalizacja charakterystyki zawieszenia, a także zwiększenie ergonomii pracy kierowcy.

– „Choć Lexus LC musiał kilka razy dodatkowo zjeżdżać do pit stopu, jesteśmy zachwyceni, że ukończyliśmy cały 24-godzinny wyścig” – powiedział prezes Gazoo Racing Shigeki Tomoyama – „Kierowcy, mechanicy, inżynierowie i personel pomocniczy włożyli wiele ciężkiej pracy, aby uzyskać ten znakomity wynik”.

Sukces sportowy jest oczywiście bardzo ważny, jednak nie mniej istotne jest to, że – zgodnie z misją Toyota Gazoo Racing – wiedza i doświadczenie zdobyte podczas przygotowań i wyścigu Nürburgring 24 Hours zostaną wykorzystane przy tworzeniu i produkcji coraz lepszych samochodów.

Samochody zespołu Toyota Gazoo Racing startują w wyścigach Nürburgring 24 Hours od roku 2007. W ubiegłym roku zespół wystawił do wyścigu Lexusa RC, który zajął drugie miejsce w klasie SP-3T.