Podczas przedostatniej, siódmej rundy wyścigów japońskiej serii Super GT, którą rozegrano 7 i 8 października na torze Chang International w Tajlandii, Lexusy LC GT500 zajęły pierwsze i drugie miejsce, a także miejsca czwarte, piąte i szóste. To nie przypadek, bo flagowe coupe japońskiego producenta aut klasy premium wygrały także pod rząd pierwsze cztery wyścigi serii.
W niedzielnym wyścigu na szczycie podium stanęła załoga KeePer TOM’S, a tuż za nią zespół WAKO'S 4CR. Za podium uplasowały się kolejno załogi Zent Cerumo, au TOM'S i Denso Kobelco SARD.
Przed finałową rundą serii Super GT w klasyfikacji zespołów pierwsze dwa miejsca zajmują załogi Lexusów LC GT500 KeePer TOM’S i LeMans WAKO’S, a miejsca 4, 5 i 6 kolejno au TOM’S, Zent Cerumo i SARD.
Taka konfiguracja daje załogom wyścigowych Lexusów zupełnie poważne szanse na triumf w całym sezonie – wyścigowa wersja wielokrotnie nagradzanego za design luksusowego coupe ma na koncie imponujące sukcesy, które trudno tłumaczyć przypadkiem. Przypomnijmy, że w wyścigu rozegranym na początku maja na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć egzemplarzy startujących w wyścigu zajęło sześć pierwszych miejsc.
Decydująca, ósma runda Super GT odbędzie się 11 i 12 listopada na torze Motegi.
Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w sezonie 2017 nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.
Auto o rozstawie osi 2750 mm waży nieco ponad 1020 kg. Mimo znacznych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.