Lexus LC GT500 kontynuuje swą fantastyczną passę w wyścigach japońskiej serii Super GT. W czwartej turze zawodów, rozegranej w miniony weekend na torze Sportsland SUGO, załogi jadące Lexusami zajęły miejsca pierwsze i trzecie. To już czwarte pod rząd zwycięstwo flagowego coupe japońskiego producenta aut klasy premium w tych wyścigach.

W niedzielnym wyścigu jako pierwsza do mety dotarła jadąca Lexusem LC GT500 załoga Denso Kobelco SARD LC500 w składzie Heikki Kovalainen i Kohei Hirate. Trzecie miejsce na podium zajęła ekipa LeMans WAKO’S, drużyna Au TOM’S ukończyła wyścig na siódmym miejscu, zaś załoga KeePer TOM’S była dziesiąta.

Po czterech rundach Super GT w klasyfikacji zespołów pierwsze pięć miejsc zajmują kolejno załogi Lexusów LC GT500 – LeMans WAKO’S, KeePer TOM’S, au TOM’S, SARD i Zent Cerumo – przed zespołami jeżdżącymi Hondami NSX-GT i Nissanami GT-R.

Przypomnijmy, że w czerwcu załoga Au TOM’S (Kazuki Nakajima, James Rossiter) zdobyła pierwsze miejsce w rozegranej na torze Autopolis trzeciej rundzie Super GT. Na początku maja w poprzedniej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć startujących w wyścigu zajęło sześć pierwszych miejsc.

Następna, piąta runda Super GT odbędzie się za dwa tygodnie na torze Fuji.

Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.

Auto o rozstawie osi 2750 mm waży nieco ponad 1020 kg. Mimo znacznych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.