Europejskie zespoły startujące Lexusami RC F GT3 odniosły kolejne zwycięstwa w zawodach serii GT Open, zaś fabryczny zespół Gazoo Racing trafił na podium po morderczym wyścigu na słynnej Nürburgring Nordschleife. Rewelacyjnie radzą sobie również Lexusy LC, uczestniczące w japońskich wyścigach Super GT.
Podczas zawodów GT Open rozgrywanych w miniony weekend na belgijskim torze Circuit de Spa-Francorchamps, sobotni wyścig wygrała jadąca Lexusem RC F GT3 załoga Emil Frey Racing w składzie Albert Costa i Philipp Frommenwiler. W niedzielę najwyższe miejsce wywalczyli bracia Dominik i Mario Farnbacher ze szwajcarskiego zespołu Farnbacher Racing.
W poprzedniej rundzie serii GT Open, rozgrywanej na torze Autodromo do Estoril w Portugalii, obie załogi startujące Lexusami również podzieliły się zwycięstwami – w pierwszym wyścigu, będącym debiutem RC F GT3 w europejskich imprezach, pierwsze miejsce zajął zespół Emil Frey Racing, zaś w drugim zwyciężyli bracia Farnbacherowie.
W ten sposób dwie załogi jeżdżące Lexusami RC F GT3 wygrały wszystkie cztery wyścigi tegorocznej serii. W zestawieniu ogólnym pierwszy jest zespół Farnbacher Racing z dorobkiem 38 punktów, a drugi Emil Frey Racing z 33 punktami.
Również w ubiegły weekend w trwającym całą dobę legendarnym wyścigu 24 Hours of Nürburgring fabryczny zespół Gazoo Racing doprowadził swego Lexusa RC 200t na metę na znakomitej, drugiej pozycji w kategorii SP3T. Tym samym jeżdżący na zmianę kierowcy Iguchi Takuto, Matsui Takamitsu, Gamo Naoya, i Yabuki Hisashi wywalczyli najwyższą do tej pory pozycję RC 200t na mecie.
Warto przypomnieć, że zespoły startujące Lexusami LC GT500 zdominowały w tym roku wyścigi japońskiej serii Super GT. W niedawnej trzeciej rundzie rozegranej na torze Autopolis pierwsze miejsce załoga zdobyła Au TOM’S. Na początku maja w poprzedniej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International sześć pierwszych miejsc zajęły wszystkie Lexusy startujące w wyścigu.
RC F GT3 to specjalnie przygotowana wersja modelu RC F, wyczynowego wariantu sportowego coupé Lexus RC. RC F wyposażony jest w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa. Silnik ten przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa automatyczna skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Wykorzystując dwa sterowane elektrycznie wielotarczowe sprzęgła, podczas pokonywania zakrętów TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h.
Model RC 200t wyposażony jest w turbodoładowany, czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności skokowej 1998 cm³. W wersji standardowej rozwija on moc 245 KM przy 5800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min.
Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.