Lexus, który wprowadzając w 1989 roku swój pierwszy model LS szturmem zdobył trwałą pozycję w segmencie samochodów luksusowych, z coraz większym zaangażowaniem buduje sportowy wizerunek marki. Służy temu udział w widowiskowych wyścigach w Japonii, USA i Europie, które zaczynają przynosić konkretne wyniki.
Do startów w amerykańskich mistrzostwach serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship, Lexus GAZOO Racing przygotował wyścigową wersję seryjnego wyczynowego coupé Lexus RC F GT3. Auta te startują w barwach 3GT Racing w kategorii GTD. Takimi samymi samochodami zespół LMcorsa ściga się w klasie GT300 w japońskich wyścigach SUPER GT.
Z myślą o nowych przepisach, wprowadzonych w tym roku w klasie GT500, w TRD (Toyota Racing Development) opracowano wyścigową wersję flagowego coupé Lexus LC, oznaczoną LC GT500, w której wolnossący, pięciolitrowy silnik V8 zastąpiono turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności skokowej 2000 cm³.
Wysiłek przynosi sukcesy. W ubiegłym roku jadący Lexusem RC F były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen oraz Kohei Hirate (Team SARD) zajęli w 3. rundzie mistrzostw GT500 drugie miejsce. W kolejnym wyścigu dojechali na metę jako pierwsi, a drugie miejsce zajął RC F z załogą w składzie Andrea Caldarelli i Kazuya Oshima. Dało to załodze SARD podwójne mistrzostwo sezonu 2016 – w kategorii kierowców i załóg. Z kolei w uznawanym za najbardziej wymagający w serii Super GT wyścigu Suzuka 1000 km, którego trasa jest ponad trzykrotnie dłuższa od dystansów większości innych wyścigów, zespoły jadące Lexusami RC F zdominowały czołówkę wyników, zajmując pięć miejsc w pierwszej dziesiątce, w tym pierwsze i drugie na podium.
W tym roku szwajcarski zespół Emil Frey Lexus Racing podczas wyścigów inaugurujących serię International GT Open Championship na torze Autodromo do Estoril w Portugalii wywalczył pierwsze w tym roku na europejskiej ziemi zwycięstwo dla nowego Lexusa RC F GT3.
Rewelacyjnie radzi sobie Lexus LC GT500. W kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć startujących w wyścigu Lexusów zajęło sześć pierwszych miejsc. Na początku maja w drugiej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway do LC GT500 należały wszystkie trzy miejsca na podium. W rozegranej na torze Autopolis trzeciej rundzie Super GT jadąca Lexusem LC GT500 załoga Au TOM’S zdobyła pierwsze miejsce – trzecie pod rząd zwycięstwo flagowego coupe japońskiego producenta aut klasy premium w tych zawodach. Po trzech rundach Super GT w ogólnym zestawieniu zespołów załogi jeżdżące Lexusami zajmują pierwsze cztery pozycje, a w zestawieniu kierowców – pięć pierwszych miejsc.
Najsłabiej powodzi się załogom startującym w kategorii GTD amerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W czterech dotychczasowych wyścigach tylko dwa razy w pierwszej dziesiątce, kilkakrotnie w uzyskaniu lepszych wyników przeszkodziły im kolizje. – „Na razie los nie był dla nas zbyt łaskawy, ale pokazaliśmy, że stanowimy poważną konkurencję i to się liczy” – mówi szef 3GT Racing Paul Gentilozzi, były kierowca wyścigowy.
Jak mówi dyrektor generalny amerykańskiego oddziału Lexusa Jeff Bracken, udział w wyścigach ma pokazać możliwości aut tej marki i przyciągnąć młodszych klientów. – „Mamy dobre samochody i świetny zespół. Naszym celem są miejsca na podium i zwycięstwa, przekonujące klientów do naszej marki” – dodaje Bracken – „Jesteśmy w pełni zaangażowani w realizację tego celu, czy potrwa to dwa lata, trzy czy pięć.”