TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team wystartuje 7 kwietnia w Rajdzie Korsyki, 4. rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Będzie to pierwszy rajd tegorocznych rozgrywek, który odbędzie się wyłącznie na asfalcie. Do tej pory kierowcy startujący w WRC mieli do czynienia z pokrytą lodem trasą w górzystym terenie podczas Rajdu Monte-Carlo, jazdą po śniegu w Szwecji i na nawierzchni szutrowej w Meksyku.

Bogate i różnorodne doświadczenia zbierane w pierwszym sezonie WRC służą zespołowi TOYOTA GAZOO Racing do dalszego doskonalenia samochodu i intensywnego szkolenia kierowców – Jari-Mattiego Latvali i Juho Hänninena. Choć wygrywanie rajdów nie jest celem zespołu Toyoty w tym sezonie, Jari-Matti Latvala w 3 pierwszych rundach 2 razy stanął na podium (1. miejsce w Rajdzie Szwecji i 2. miejsce w Rajdzie Monte-Carlo) i wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce zajmuje także Toyota w klasyfikacji producentów.

Rajd Korsyki powrócił do kalendarza WRC w 2015 roku po 6 latach przerwy. Francuskie zawody są znane z wąskich i krętych asfaltowych dróg, którym zawdzięczają nieformalną nazwę „Rajd 1000 zakrętów”. Górzyste odcinki specjalne biegną przez niebezpieczne drogi wzdłuż ścian skalnych po jednej stronie i przepaści po drugiej. Wielokrotnie też zmienia się rodzaj nawierzchni. Chropowaty asfalt i długie oesy powodują, że właściwy dobór opon odgrywa istotną rolę w przygotowaniu zespołów do startu.

Siedzibą rajdu jest Bastia, ale linia startu mieści się w stolicy wyspy, Ajaccio. Zawody rozpoczną się w piątek, 7 kwietnia, a zakończą w niedzielę po 10,42-kilometrowym Power Stage w pobliżu Porto Vecchio. Krótki lecz intensywny odcinek specjalny zostanie rozegrany po najdłuższym oesie imprezy – z Antisanti do Poggio di Nazza o długości 53,78 km.

Jari-Matti Latvala wygrał Rajd Korsyki w 2015 roku. Rok wcześniej także zajął pierwsze miejsce w Rajdzie Francji, rozgrywającym się wówczas w Alzacji. Hänninen wystartował na Korsyce w 2008 roku, zajmując pierwsze miejsce w klasie aut produkcyjnych. W ramach przygotowań obaj kierowcy Toyoty odbyli 2 dni testów na francuskiej wyspie na drogach bardzo podobnych do tych, które stanowią trasę rajdu.