Lexus RC F GT3, nowa wyścigowa wersja sportowego coupé Lexus RC, debiutuje w wyścigach na torze Daytona. Na bieżący rok zaplanowano też starty wyczynowych Lexusów w innych imprezach.
Nowe Lexusy RC F GT3, przygotowane przez Lexus GAZOO Racing, sportowe ramię japońskiego producenta samochodów luksusowych, biorą udział w rozgrywanym od 26 stycznia słynnym amerykańskim wyścigu 24 Hours of Daytona. Firma wystawia po dwa egzemplarze w imprezach organizowanych w USA i w Japonii – w serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship auta startują w barwach 3GT Racing w kategorii GTD, a w japońskich wyścigach SUPER GT zespół LMcorsa będzie się ścigał w klasie GT300.
Z kolei z myślą o nowych przepisach, wchodzących w sezonie 2017 w klasie GT500, w TRD (Toyota Racing Development) opracowano wyścigową wersję flagowego coupé Lexus LC, oznaczoną LC GT500. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów. Model ten zastąpi w tym roku Lexusa RC F w japońskich wyścigach serii Super GT.
RC F GT3 to specjalnie przygotowana wersja modelu RC F, wyczynowego wariantu sportowego coupé Lexus RC. RC F ma już na koncie znaczne sukcesy w wyścigach samochodowych – w ubiegłym roku jadący takim autem były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen oraz Kohei Hirate (Team SARD) zajęli w 3. rundzie mistrzostw GT500 drugie miejsce, w kolejnym wyścigu dojechali na metę jako pierwsi, zaś drugie miejsce zajął Lexus RC F z załogą w składzie Andrea Caldarelli i Kazuya Oshima. Dało to załodze SARD podwójne mistrzostwo sezonu 2016 – w kategorii kierowców i załóg. W uznawanym za najbardziej wymagający w serii Super GT wyścigu Suzuka 1000 km, którego trasa jest ponad trzykrotnie dłuższa od dystansów większości innych wyścigów, zespoły jadące Lexusami RC F zdominowały czołówkę wyników, zajmując pięć miejsc w pierwszej dziesiątce, w tym pierwsze i drugie na podium.
Sportowe coupé Lexus RC F wyposażone jest w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa. Silnik ten przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa automatyczna skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Wykorzystując dwa sterowane elektrycznie wielotarczowe sprzęgła, podczas pokonywania zakrętów TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h.
Możliwości RC F można było w ubiegłym roku zobaczyć w Polsce na zorganizowanej na Torze Poznań imprezie Lexus Driving Emotions 2016, podczas której takimi autami ścigali się Klaudia Podkalicka, reprezentantka Polski w rajdach cross country i Ben Collins, swego czasu testujący auta jako Stig w programie Top Gear.