Toyota Motorsport GmbH (TMG) potwierdziła, że w 2017 roku będzie kontynuowała puchar dla entuzjastów Toyoty GT86 w ramach niemieckiej serii wyścigów długodystansowych VLN. Kolejny sezon GT86 Cup będzie rozgrywany na torze Nürburgring, podobnie jak w poprzednich latach od jego inauguracji w 2013 roku.

GT86 Cup daje możliwość prywatnym zawodnikom brania udziału w profesjonalnych wyścigach. Przy niewielkich kosztach amatorzy motorsportu mogą uczestniczyć w jednych z największych mistrzostw GT w Europie na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife.

W połowie sezonu 2016 zadebiutowała zaktualizowana wyścigowa Toyota GT86 CS-Cup, opracowana przez Toyota Motorsport GmbH. Nowy samochód, który zastąpił model GT86 CS-V3, jest lżejszy i mocniejszy, ma większy moment obrotowy i poprawioną aerodynamikę. Auto pozwoliło znacząco poprawić czasy okrążenia. Obok lepszych osiągów GT86 CS-Cup może się pochwalić także wyścigowym systemem flat-foot gear shifting, który umożliwia zmianę biegu bez zdjęcia nogi z pedału gazu, i wzmocnioną 6-stopniową skrzynią biegów. Poprawa osiągów nie zmieniła bardzo dobrego stosunku wartości do ceny wyścigowego GT86, a koszty użytkowania to tylko 6,2 euro za kilometr*. W sezonie 2017 TMG wprowadzi niewielką optymalizację modelu CS-Cup na podstawie uwag zawodników startujących w tym sezonie.

Toyota Motorsport GmbH planuje także zmiany w przyszłorocznym pucharze, które dostarczą uczestnikom jeszcze ciekawszych doświadczeń. Szczegóły zostaną ujawnione w nadchodzących tygodniach, ale już wiadomo, że zostaną zachowane wysokie nagrody i niskie opłaty wpisowe, które przyczyniły się do bardzo dużej popularności pucharu Toyoty w ramach serii VLN. Zespół TMG jest przekonany, że puchar GT86 zyska w przyszłym roku nowych zawodników.

Firma Toyota Motorsport GmbH została założona w 1979 roku w Kolonii w Niemczech. Firma będąca siedzibą wielu zespołów wyścigowych i rajdowych Toyoty zbudowała swoją reputację w Rajdowych Mistrzostwach Świata, zdobywając 3 tytuły mistrzowskie w klasyfikacji producentów i 4 w klasyfikacji kierowców. TMG była także bazą zespołu Toyoty w słynnym wyścigu długodystansowym w Le Mans w latach 1998-1999 i w Formule 1 (2002-2009). Od 2012 roku TMG uczestniczy w serii FIA World Endurance Championship, w której wywalczył mistrzostwo producentów i kierowców w sezonie 2014. W 1994 roku w strukturach firmy został wyodrębniony dział tuningu i budowy komercyjnych samochodów do motorsportu.

*Szacunkowa wartość na podstawie 10 wyścigów serii GT86 Cup, wliczając koszty ubezpieczenia, opłatę za uczestnictwo w pucharze, opłatę za udział w wyścigu, koszty przeglądów i serwisu.

Więcej szczegółów na www.RacingByTMG.com