Zespół Lexus Gazoo Racing zaprezentował wyścigową wersję modelu LC, która w przyszłym roku zastąpi Lexusa RC F w japońskich wyścigach serii Super GT.
Auto, które będzie startować w klasie GT500, zostało opracowane przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o nowych przepisach, wchodzących w sezonie 2017. Wolnossący, pięciolitrowy silnik V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastąpiono turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a zamiast dziesięciobiegowej przekładni automatycznej zastosowano sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów.
Samochód o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, zachowuje charakterystyczne rysy LC. Jazdy próbne nowego auta rozpoczną się już we wrześniu.
W chwili obecnej, po niedzielnym wyścigu na torze Suzuka, zespoły startujące Lexusami RC F GT500 zajmują pięć miejsc w pierwszej dziesiątce wyników, w tym dwa na podium – pierwsze Yuji Tachikawa i Hiroaki Ishiura, drugie Daisuke Ito i Nick Cassidy. Na pozycji czwartej są Kazuya Oshima i Andrea Caldarelli, piątej – Yuhi Sekiguchii Yuji Kunimoto, zaś na ósmej były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen i Kohei Hirate.