Motorsport
27-07-2016
Pobierz DOC
24 lipca w Pekinie zakończył się rajd Silk Way Rally 2016. Zespoły startujące terenowymi Toyotami zajęły 3 pierwsze miejsca w klasie T2 aut produkcyjnych. Zwyciężyła załoga Astana Motorsport za kierownicą Land Cruisera Prado. Fabryczny zespół Toyota Autobody prowadzący Toyotę LC VDJ 200 zajął drugie miejsce w klasie.
27% wszystkich zespołów i 71,5% załóg startujących w klasie aut produkcyjnych wybrały samochody Toyoty. Marka była absolutnym liderem pod względem liczby samochodów biorących udział w rajdzie. Land Cruisery i Hiluxy przejechały ponad 10 000 km bez żadnej awarii.
Silk Way Rally to jeden z najbardziej wymagających rajdów długodystansowych na świecie. Uważany jest za coraz silniejszą konkurencję dla Rajdu Dakar. W 15-dniowych zmaganiach wzdłuż Jedwabnego Szlaku triumfowały seryjne samochody Toyoty. W tym roku zawodnicy pokonali najdłuższą trasę w historii imprezy. Na dystansie 10 734 km na terytorium 3 krajów (Rosja, Kazachstan i Chiny) przygotowano 4 105 km odcinków specjalnych i 15 etapów. Zawodnicy wystartowali 8 lipca w Moskwie.
W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję. Trzecim godnym uwagi konkurentem, który wykazał się ogromną wytrwałością, był zespół Off Road Kazakhstan, prowadzący Land Cruisera 200. Rajd ukończyła z dobrym wynikiem także polska załoga, NAC Rally Team, która zajęła 8. miejsce w klasie. Paweł Molgo i Ernest Górecki wystartowali Land Cruiserem 200.
Samochody terenowe Toyoty od lat są najchętniej wybieraną opcją przez zawodników startujących w klasie T2 Rajdu Jedwabnego Szlaku. W tym roku wybrało je 10 spośród 14 załóg (71,5%). Jednocześnie Toyoty stanowiły 27% wszystkich samochodów biorących udział w rajdzie. W klasie T1 na uwagę zasługuje zespół Raid Lynx z Francji, który zajął 8. miejsce w klasyfikacji generalnej prototypowym Hiluxem.
Denis Berezowski, kierowca Astana Motorsport, powiedział: „Testowaliśmy Toyoty w zawodach wiele razy. Wygrałem ponad 50 rajdów za kierownicą Land Cruisera 200 i Land Cruisera Prado w ciągu 17 lat. To jedne z najlepszych samochodów do startów w klasie aut produkcyjnych. Uzyskują świetne wyniki w Pucharze Świata, Rajdzie Dakar i Silk Way Rally. To są prawdziwe maratony, wymagające mocy, stabilności i niezawodności”.
Toyoty Land Cruiser 200, Land Cruiser Prado i Hilux były oficjalnymi samochodami tegorocznej edycji imprezy. Auta służyły jako pojazdy techniczne i transportowe dla organizatorów i dziennikarzy. Ich zadaniem było m.in. dowożenie przedstawicieli prasy do dowolnego miejsca na trasie rajdu, bez względu na warunki pogodowe i rodzaj podłoża.