W tygodniu Lexus zaprezentował w Pekinie odświeżoną wersję kompaktowego sedana IS. Wybór tak egzotycznego miejsca nie był przypadkowy – japoński producent samochodów luksusowych odnosi w Chinach spektakularne sukcesy, a tamtejszy rynek nabiera coraz większego znaczenia.

Jak podaje Automotive News, sprzedaż samochodów Lexus wzrosła w ubiegłym roku o 14 procent do poziomu niemal 90 tysięcy sztuk. W samym styczniu bieżącego roku Lexus sprzedał 9 tysięcy samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do tego samego miesiąca poprzedniego roku o 45 procent. Wyniki te firma osiągnęła będąc jedną z niewielu marek segmentu premium nie produkujących swych aut w Państwie Środka.

Wzrostowi sprzedaży towarzyszy rozbudowa sieci sprzedaży. Pierwszy salon Lexusa w Chinach został otwarty w roku 2005 – dziś w tym kraju działa około 150 dealerów firmy.

Spektakularne sukcesy odnoszą też poszczególne modele Lexusa. Według informacji opublikowanych przez bestsellingcarsblog.com, najczęściej kupowanym samochodem importowanym był w czwartym kwartale ubiegłego roku Lexus ES, którego w całym 2015 r. sprzedano 33164 egzemplarzy. Zdaniem autorów, luksusowy sedan ma szansę utrzymać tę pozycję w bieżącym roku. Rewelacyjną dynamiką wykazał się też kompaktowy crossover Lexus NX, który stał się bestsellerem natychmiast po wprowadzeniu na chiński rynek w grudniu 2015 i, mimo późnego startu, uzyskał w czwartym kwartale ubiegłego roku trzecią pozycję w zestawieniu aut importowanych.

Dla porównania, w roku 2015 Lexus sprzedał w Europie 64 tysiące aut, odnotowując wzrost o 20 procent. Globalna sprzedaż wyniosła 652 tysiące samochodów, o 12 procent więcej, niż w roku 2014.

Lexus IS dostępny jest w Polsce w wersji IS 200t z oszczędnym i dynamicznym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1998 cm³ oraz w wersji IS 300h z napędem hybrydowym.

 

Źródło:
http://www.autonews.com/

http://bestsellingcarsblog.com