Zgodnie z zapowiedzią, Lexus zaprezentował podczas trwających właśnie targów w Pekinie odświeżoną wersję sedana IS. Najważniejsze zmiany obejmują przód samochodu, nowe reflektory i nowy, większy ekran systemu multimedialnego.


Lexus IS trzeciej generacji zadebiutował w 2013 roku i od razu zyskał ogromną popularność, która przełożyła się na znacząco większą sprzedaż niż poprzednia generacja. Klientom i publiczności szczególnie spodobała się odważna stylistyka, świetne osiągi i innowacyjna technologia. Model po liftingu, który debiutuje właśnie w Pekinie, zachował najważniejsze cechy stylu poprzednika, w nowej, bardziej odważnej i dynamicznej interpretacji. Auto otrzymało nowe przednie światła, większe wloty powietrza, przeprojektowany grill i zderzak. Bardziej wysmukłą sylwetkę zdobią nowe wzory 17-calowych felg o 10 ramionach.


Charakter tyłu podkreślają bardziej wyraziste światła LED w kształcie trójwarstwowej litery L. Czworokątna rura wydechowa podkreśla sportowy charakter auta. Gama kolorów została poszerzona o Deep Blue Mica i Graphite Black Glass Flake.
We wnętrzu wzrok przykuwa ekran systemu multimedialnego, powiększony z 7 cali do 10,3 cala. Nowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości jest teraz wyraźniejszy i wygodniejszy w użyciu. Zmienił się także panel klimatyzacji, konsola centralna, tablica rozdzielcza i zegary. Wnętrze otrzymało nowe kolory – Nuance Black, Noble Brown i jasną kompozycję Chateau, która łączy odcień kości słoniowej z kolorem jasnoszarym.


Gama silników pozostaje bez zmian. IS 200t z napędem na tylną oś jest wyposażony w 4-cylindrowy rzędowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem twin-scroll i intercoolerem, który współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten niedawno wszedł na rynek, wprowadzając wiele innowacyjnych technologii, takich jak Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), który umożliwia przełączanie cyklu Otto na cykl Atkinsona. Auto osiąga moc 245 KM (180 kW) przy 5800 obr./min. i 350 Nm mocy w zakresie od 1650 do 4400 obr./min.

IS 300h ma napęd hybrydowy o łącznej mocy 223 KM, składający się z silnika 2.5 DOHC z dual VVT-i o mocy 180 KM i momencie obrotowym 221 Nm, który wspiera silnik elektryczny o mocy 143 KM i momencie 300 Nm, dostępnym od chwili ruszenia. Auto przyspiesza do setki w 8,3 s i zużywa średnio 4,2 l/100 km benzyny.


IS otrzymał wraz z liftingiem nowy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +. Pakiet zawiera system zapobiegający zderzeniu z poprzedzającymi samochodami, pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS), system ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu z korektą toru jazdy (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) i aktywny tempomat (RCC).

 

Źródło: http://newsroom.toyota.co.jp