Lexus przygotował nową koncepcyjną wersję sportowego coupé RC F, którą zaprezentuje w najbliższy weekend na torze podczas 42 wyścigów Toyota Grand Prix w Long Beach w Kalifornii.

Lexus RC F GT Concept to samochód wyścigowy, będący formą pośrednią między seryjnym modelem RC F, a wysokowyczynowym RC F GT3. Nowe auto opracowano w japońskim Lexus Development Center we współpracy z Lexus International Motorsports Group jako rozwinięcie wcześniejszej koncepcyjnej wersji RC F GT, którą Justin Bell wywalczył piątą pozycję w klasie Time Attack w zawodach Pikes Peak International Hill Climb w czerwcu 2015.

Zasadniczą różnicą w stosunku do modelu seryjnego jest szerokie zastosowanie materiałów kompozytowych zbrojonych włóknem węglowym. Wykonano z nich maskę silnika, dach, pokrywę bagażnika, panele drzwi, przednie i tylne błotniki oraz spoilery, a także tablicę przyrządów i elementy wykończenia wnętrza. Szklane szyby zastąpiono poliwęglanowymi. Zmiany te przyczyniły się do znacznego zmniejszenia masy pojazdu – z 1860 kg dla seryjnego RC F do 1420 kg.

Napęd koncepcyjnego RC F GT stanowi ten sam pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Sport Direct Shift, który napędza seryjne Lexusy RC F. Zmodyfikowano w nim jednak układy smarowania i chłodzenia, dostosowując je do większych obciążeń, zastosowano także wyczynowy układ wydechowy. Zainstalowano również wzmocnione zawieszenie o większym zakresie regulacji oraz dostrojono oprogramowanie systemu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) pod kątem agresywnej jazdy na wyścigach.

Lexusa RC F GT Concept na torze w Long Beach prowadzić będą doświadczeni i utytułowani kierowcy wyścigowi firmy, Scott Pruett i Roger Yasukawa.

 

Źródło: http://pressroom.toyota.com