W wywiadzie udzielonym na europejskim blogu Lexusa szefowie projektantów nowego modelu LC opowiadają, jak powstawało luksusowe coupé i ujawniają ciekawe informacje na temat tego auta.
Koji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować doskonałe osiągi i własności jezdne, zachowując jednocześnie jego awangardową bryłę, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem po zaprezentowaniu pierwowzoru modelu – koncepcyjnego Lexusa LF-LC. Osiągnięcie tego celu wymagało ścisłej współpracy inżynierów i designerów.
Dla zmniejszenia masy samochodu, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium i wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg, aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.
Główny designer Lexusa LC Tadao Mori opowiada, że wiele wysiłku poświęcono stworzeniu kabiny zapewniającej odpowiednią przestrzeń i komfortowe warunki pod zawieszonym nisko dachem. Dużym wyzwaniem było też zmieszczenie 21-calowych kół pod niską maską silnika. W tym celu okazało się konieczne zaprojektowanie od nowa całego przedniego zawieszenia.
Krótki zwis przedni i tylny udało się uzyskać dzięki przemyślanej konstrukcji lamp. W reflektorach przednich zastosowano wyrafinowane soczewki, skupiające światło diod LED, zaś w lampach tylnych układ specjalnych luster, dających wielokrotne odbicie.
Koji Sato dodaje, że oprócz zaawansowanych rozwiązań takich jak usprawniony system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ czy nowy interfejs użytkownika systemu multimedialnego Remote Touch, Lexus LC wprowadza pionierski układ zmiany przełożeń określany jako shift-by-wire. Dzięki dodatkowej przekładni, zastosowany w hybrydowej jednostce napędowej 3,5 litrowy silnik V6 wspólnie z silnikiem elektrycznym dostarcza do tylnych kół tak duży moment obrotowy, że umożliwia zerwanie przyczepności podczas ruszania, co normalnie nie jest możliwe w zwykłych hybrydach. LC 500h ma dzięki temu lepsze przyspieszenie przy wyjściu z zakrętu od LC 500 z pięciolitrowym silnikiem V8, a choć wersja konwencjonalna jest nieco szybsza, hybryda ma większą dynamikę, zwłaszcza w zakresie niższych obrotów, a przy tym jest bardziej oszczędna.
Jak mówi Koji Sato, w powstanie Lexusa LC zaangażowane były ponad cztery tysiące osób, jednak targowe premiery nie oznaczały zakończenia prac. W chwili obecnej trwają przygotowania do produkcji seryjnej, a także optymalizacja ustawień systemów w oparciu o wyniki kolejnych jazd próbnych.
Źródło:
http://blog.lexus.co.uk, http://www.motortrend.com