Zaprezentowane w styczniu nowe, sportowe coupe Lexus LC 500 swą dynamiczną sylwetką przywodzi na myśl zmagania na torze wyścigowym. Idąc drogą tych skojarzeń, dziennikarze portalu TopSpeed stworzyli wizję wyczynowej wersji LC, przygotowanej do startów w kategorii GT3.

Lexus ma długą historię udziału w wyścigach, wystarczy wspomnieć sukcesy supersamochodu LF-A na torze Nürburgring czy startujące w tegorocznych wyścigach nowe Lexusy RC F GT3. Autorzy tekstu spodziewają się, że prędzej czy później zespół Gazoo Racing przygotuje wyczynową wersję Lexusa LC GT3 do startów w wyścigach takich jak 24 Hours Nurburgring. Jak mógłby wyglądać taki pojazd?

W projekcie TopSpeed przód samochodu pozostaje niemal bez zmian. Dolną część zderzaka uzupełnia przedni spojler, na masce dodano wyloty powietrza chłodzącego komorę silnika, po bokach przed kołami pojawiają się wykonane z węglowego kompozytu skrzydełka odchylające strumień powietrza ku górze nad błotnikami, dalej ciągną się kompozytowe nakładki progów. Kompozytowa ma być też większość elementów karoserii – widać to wyraźnie po niemalowanym dachu z naturalnym wzorkiem zbrojenia z węglowej tkaniny. Tył pojazdu zdobi wydatny spojler, zapewniający odpowiedni docisk kół do podłoża. LC GT3 zaopatrzono w koła na kutych, jednoczęściowych obręczach TE37 japońskiej firmy Rays z oponami typu slick.

Z wnętrza zniknęło luksusowe wykończenie, zastąpione gołym kompozytem. Pojedynczemu wyścigowemu wyświetlaczowi LCD towarzyszą proste przełączniki, łopatki zmiany biegów umieszczono na kolumnie zdejmowanej kierownicy, wyposażonej w przyciski regulacji hamulców i interkomu. Kubełkowe fotele Sparco zaopatrzono w wielopunktowe pasy, szyby zastąpiono pleksiglasem z odsuwanymi okienkami wentylacyjnymi. Wyposażenie kabiny uzupełnia klatka bezpieczeństwa i automatyczny system gaśniczy.

Choć standardowy silnik Lexusa LC 500 – taka sama, jak w modelach RC F i GS F pięciolitrowa, widlasta ósemka o mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy, w aucie wyczynowym przydało by się coś mocniejszego. Według TopSpeed wersja GT3 powinna być wyposażona w jednostkę o mocy rzędu 550 KM i dużym momencie obrotowym w szerokim zakresie obrotów. Przy obrotach do 8000 obr./min powinna zapewniać prędkość maksymalną rzędu 320 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3 sekundy. Standardową dla LC 500, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów zastąpi sześciobiegowa przekładnia sekwencyjna. Jednostka napędowa powinna być przesunięta nieco w tył, dla uzyskania rozkładu mas 50/50 (dla LC 500 jest to 52/48).

Czy przewidywania dziennikarzy TopSpeed zostaną zrealizowane? Jest to całkiem prawdopodobne, choć pewnie nieprędko. Na razie Lexus jest zaangażowany w doskonalenie świeżo wprowadzonych RC F GT3. Wcześniej można się spodziewać wprowadzenia wyczynowego modelu LC F.

Projekt LC GT3 według TopSpeed, można zobaczyć tu: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201602/lexus-lc-gt3-2_1600x0w.jpg

 

Źródło: http://www.topspeed.com, http://pictures.topspeed.com, https://lexusenthusiast.com