Według danych o sprzedaży samochodów w USA w lutym tego roku, Lexus odnotował wzrost dostaw o 0,4 procent w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku, pokonując swych najważniejszych konkurentów z segmentu aut luksusowych.

W lutym 2016 Lexus dostarczył klientom 23090 samochodów, podczas gdy Mercedes-Benz sprzedał 22941 aut, odnotowując spadek o 2,9 procent, zaś BMW – 22498 przy spadku o 11 procent w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Samochody Audi znalazły 11718 nabywców – o 2,3 procent więcej, niż rok temu.

Motorem wzrostu Lexusa w Stanach Zjednoczonych były modele należące do kategorii SUV, których w stosunku do lutego 2015 sprzedano o 18 procent więcej. Rekordowy wzrost o ponad 81 procent odnotował największy Lexus LX. Sprzedaż kompaktowego crossovera Lexus NX wzrosła o 39,1 procent. Na nieco większego Lexusa RX zdecydowało się 7192 klientów – o 10,8 procent więcej, niż w lutym ubiegłego roku. Modele NX i RX stanowią obecnie 47 procent wszystkich samochodów Lexusa sprzedawanych w USA. Wraz z wciąż chętnie kupowanym GX i niedawno zmodernizowanym LX dają one Lexusowi najsilniejszą ofertę w amerykańskim segmencie luksusowych samochodów SUV.

Sprzedawany w Polsce Lexus NX dostępny jest w wersji NX 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 238 KM, zapewniającym przyspieszenie od 0 to 100 km/h w 7,1 s i prędkość maksymalną 200 km/h oraz NX 300h z hybrydową jednostką napędową o łącznej mocy 197 KM, rozpędzającą auto od 0 do 100 km/h w 9,2 s i pozwalającą jechać z prędkością maksymalną 180 km/h. Bestsellerowy Lexus RX sprzedawany jest w Polsce w napędzanej analogicznym jak w NX 200t silnikiem benzynowym wersji RX 200t oraz w wersji RX 450 h z napędem hybrydowym, zapewniającym prędkość maksymalną 200 km/h.

 

Źródło: http://pressroom.lexus.com,  http://www.bmwblog.com, https://lexusenthusiast.com