Dzięki informacjom brytyjskiego magazynu Car jeszcze przed genewską premierą Lexusa LC 500h wiemy już, jakie innowacje przyniesie hybrydowa jednostka napędowa nowego luksusowego coupe.

Tydzień temu japoński koncern poinformował oficjalnie, że Lexus LC 500h będzie wyposażony w hybrydową jednostkę napędową nowej generacji o nazwie Lexus Multi Stage Hybrid System, która będzie zapewniać lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy przy większej efektywności. Producent nie wyjaśnił jednak, na czym polegać będą umożliwiające to innowacje.

Dziennikarze magazynu Car ustalili, że nowością w napędzie LC 500h będzie uzupełnienie jednostki hybrydowej o czterostopniową automatyczną skrzynię biegów. Nie oznacza to oczywiście wyeliminowania stanowiącej serce systemu przekładni planetarnej e-CVT, która zapewnia optymalne rozdzielanie mocy i sumowanie momentów obrotowych silników spalinowego i elektrycznego – dodatkowa przekładnia automatyczna umożliwi lepsze panowanie kierowcy nad dynamiką pojazdu i pozwoli uzyskać lepsze osiągi samochodu.

Oprócz trybu automatycznego, system udostępniać będzie tryb z manualnym wyborem przełożeń. W obrębie każdego z pierwszych trzech biegów przekładni automatycznej dostępne będą po trzy biegi wirtualne. Razem z nadbiegiem (overdrive), czyli czwartym przełożeniem skrzyni automatycznej, daje to 10 biegów – tyle, ile udostępnia nowa automatyczna przekładnia w zaprezentowanym w styczniu w Detroit konwencjonalnym modelu LC 500. Według magazynu Car główny projektant modelu LC Koji Sato twierdzi, że z punktu widzenia kierowcy wirtualne biegi będą praktycznie nie do odróżnienia od rzeczywistych. System zapewni również wzrost maksymalnej prędkości jazdy w trybie elektrycznym ze 100 do 140 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, a także możliwość zerwania przyczepności podczas przyspieszania – LC 500h będzie więc pierwszym hybrydowym Lexusem pozwalającym „palić gumy”.

Wzrost masy wynikający z obecności dodatkowej przekładni zostanie zrekompensowany przez zastąpienie tradycyjnego akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego mniejszym i lżejszym akumulatorem litowo-jonowym. Według wcześniejszych informacji, nowy hybrydowy Lexus LC 500h ma wykorzystywać 3,5-litrowy benzynowy silnik V6 o zwiększonej sprawności cieplnej i mocy 230 kW (312 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 162 kW (220 KM).

 

Źródła:
http://www.carmagazine.co.uk, http://newsroom.toyota.eu