Dziennikarze magazynu Automobile zebrali 15 mało znanych faktów na temat Lexusa LC – luksusowego coupe zaprezentowanego niedawno na targach w Detroit.

 Lexus LC to seryjny model będący realizacją wizji przedstawionej w koncepcyjnym samochodzie LF-LC. Urzeczywistnienie idei projektantów, możliwe dzięki ścisłej współpracy designerów i inżynierów, spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem już w dniu premiery. Z nowym samochodem wiąże się szereg interesujących faktów. Oto niektóre z nich.

 

  • Wielowahaczowe zawieszenie

    Projekt nadwozia z bardzo niską maską silnika wymusił skonstruowanie zupełnie nowego przedniego zawieszenia z uwzględnieniem rozmiarów silnika V8 i 21-calowych kół. Stworzone od podstaw wielowahaczowe zawieszenie znajdzie też zastosowanie w kolejnych modelach.

  • Aktywny układ wydechowy

    Aktywny układ wydechowy był przedmiotem długich dyskusji. Szefostwo Lexusa chciało, by przy uruchamianiu wydawał drapieżne warknięcie, wielu projektantów obawiało się, że taki dźwięk będzie zbyt odległy od gangu klasycznych Lexusów. Główny inżynier Koji Sato uciął dyskusje – samochód dostał aktywny wydech, dzięki któremu LC 500 zyskał agresywne brzmienie.

  • Sprzęgło hydrokinetyczne

    Sprzęgło hydrokinetyczne 10-biegowej przekładni jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexus. Mniejsze wymiary oznaczają mniejszą masę i mniejsze opory pasożytnicze.

  • Lexus LC F

    Lexus stworzył samochód mający konkurować z luksusowymi coupe europejskich producentów. Tak się składa, że wszystkie konkurencyjne konstrukcje mają wersje wyczynowe – stąd perspektywa wprowadzenia w roku 2020 modelu Lexus LC F jest całkiem realna.

  • Akumulator umieszczono w bagażniku

    Akumulator umieszczono w bagażniku. Było to konieczne dla uzyskania rozkładu mas między przodem i tyłem 52 do 48 procent.

  • Grubość i kształt koła kierownicy

    Grubość i kształt koła kierownicy zmienia się wzdłuż obwodu. Tak wyrafinowany projekt ma uzasadnienie w ergonomii i, jak twierdzi Sato, sprawdza się świetnie przy dynamicznej jeździe.

  • Reflektory Lexusa LC

    Reflektory Lexusa LC wykorzystują najmniejsze diody LED w branży – są bardzo skuteczne i, trzeba przyznać, wyglądają fantastycznie.

  • Przednie i boczne wloty powietrza

    Przednie i boczne wloty powietrza nie służą do chłodzenia hamulców – ich zadaniem jest poprawienie aerodynamiki. Ich obecność zmniejsza zawirowania powietrza i pomaga ustabilizować koła przy dużych prędkościach.

  • Próby drogowe

    Większość prób drogowych przeprowadzono wśród kanionów południowej Kalifornii. Choć prototypy spędziły wiele czasu jeżdżąc w okolicach góry Fuji, Willow Springs i na Mazda Raceway Laguna Seca, najwięcej informacji służących dopracowaniu konstrukcji zebrano na górskich drogach wokół Los Angeles.

  • Lampy tylne

    Lampy tylne mają półodblaskowe wykończenie. Gdy nie świecą, nadaje ono kloszom metaliczny wygląd.

  • Kolory

    Model LC będzie dostępny w 12 kolorach, w tym oczywiście czerwonym.

  • Pokrętła w kabinie

    Pokrętła w kabinie są wzorowane na gałkach audiofilskich systemów stereo po 10 tysięcy dolarów. Wiele uwagi poświęcono uzyskaniu odpowiedniego oporu przy ich przekręcaniu.

  • Łopatki zmiany biegów

    Łopatki zmiany biegów przy kierownicy wykonano z magnezu – to nie pokryty warstewką metalu plastik, stosowany powszechnie w tańszych samochodach.

  • Opcje

    Liczba dostępnych opcji będzie niewielka. Opcjonalny dach z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym będzie zapewne elementem pakietu zbliżonego do wersji F Sport innych modeli Lexusa.

  • W salonach

    Pierwsze samochody trafią do salonów prawdopodobnie w marcu 2017 roku. Cena w dolarach będzie pięciocyfrowa.