Zaprezentowany w ubiegłym tygodniu w Detroit nowy Lexus LC na pierwszy rzut oka imponuje wyjątkową stylistyką. Warto jednak zwrócić uwagę na szczegóły, a wśród nich – na opony zaprojektowane specjalnie dla tego modelu przez firmę Michelin.

Zastosowane w nowym coupe Lexusa opony to Michelin Pilot Super Sport ZP. Po raz pierwszy wykorzystano w nich tzw. hybrydową technologię ścian bocznych, pozwalającą połączyć charakterystykę run-flat (czyli możliwość jazdy mimo utraty ciśnienia – litery ZP to skrót od „zero pressure”) z precyzją prowadzenia, a przy tym zmniejszyć opory toczenia i masę opony.

Ściana boczna nowych opon ma konstrukcję jednowarstwową (zamiast tradycyjnej dwuwarstwowej), wzmocnioną ustawionymi pod specjalnie dobranym kątem podwójnymi stalowymi pasami oraz spiralnie ułożonym poliamidowym kordem. Wkładki run-flat zapewniają utrzymanie ciężaru pojazdu w razie przebicia i utraty szczelności. Starannie zaprojektowany asymetryczny bieżnik zapewnia doskonałą przyczepność i skuteczne odprowadzanie wody przy stosunkowo niewielkich oporach toczenia.

Podczas prac nad oponami Michelin Pilot Super Sport ZP przebadano ponad 1200 prototypów. Testy obejmowały wielogodzinne jazdy w ośrodkach Michelina we francuskim Ladoux, Greenville w Południowej Karolinie oraz na torze Higashifuji i w Japońskim Instytucie Badań Motoryzacyjnych w Shirosato.

W Lexusie LC zastosowano 21-calowe opony 245/40R21 dla kół osi przedniej i 275/35R21 dla kół tylnych.

Co ciekawe, na prezentację Lexusa LC na North American International Auto Show 2016 Michelin przygotował specjalną wersję opon z nawiązującymi do stylistyki Lexusa zdobieniami ścian bocznych, wykonanymi w technologii Premium Touch.

 

Źródło: michelinmedia.com, blog.lexus.co.uk