Kto pamięta jeszcze, jak lata się samolotem? Piloci z pewnością, ale spójrzmy na sytuację oczami pasażerów. Liczba rejsowych lotów jest w obecnej sytuacji minimalna, a wiele osób tęskni za podróżami, nawet tymi służbowymi. Choć nikt nie wie, kiedy ponownie wzbijemy się w powietrze, jazda siedmioosobowym Lexusem RX 450hL przypomina lot klasą biznes, a bilet na tę podróż jest ważny dla całej rodziny.

Jak na wakacje, to tylko samolotem? Wielu z nas zrewidowało w 2020 roku swoje plany i przyzwyczajenia i nie wiadomo, kiedy sytuacja pozwoli na regularne podniebne podróże. Nie trzeba jednak całkowicie rezygnować z wyjazdów. Gdy loty nie wchodzą w grę, wygodne podróżowanie z rodziną umożliwiają duże, dobrze wyposażone samochody. Lexus doskonale wie, jak robić auta stworzone do wielogodzinnych podróży.

Przygotowanie do lotu

Dobrym sposobem na udany rodzinny urlop jest siedmioosobowy Lexus RX 450hL. Hybrydowy SUV to pięć metrów luksusu i przestrzeń, która pomieści wszystko co potrzebne, nawet gdy wyjeżdżamy z domu na dłużej. Co sprawia, że na długim dystansie RX L pokazuje klasę i błyszczy na tle rywali?

Choć limuzyny mają się dobrze i dla niektórych klientów są obowiązkową pozycją w garażu, duże SUV-y klasy Lexusa RX cieszą się niesłabnącym powodzeniem i na niektórych przydomowych podjazdach zastępują prestiżowe sedany. Skąd taka tendencja? SUV-y na całym świecie sprzedają się jak świeże bułeczki, a ich rynkowa pozycja jest coraz mocniejsza. Lexus wiedział o rynkowych trendach już dawno, a wprowadzony na rynek w 1998 roku model RX pierwszej generacji cieszył się ogromną popularnością, czym parę lat później zasłużył sobie również na swój europejski debiut. Nowy RX w wydłużonej, 7-osobowej wersji kontynuuje chlubne tradycje i wprowadza szereg nowoczesnych rozwiązań.

Ładowanie bagaży

RX L ma równe 5 metrów długości, czyli o 11 cm więcej niż standardowa odmiana. Nieco dłuższy rozstaw osi to jeszcze więcej miejsca we wnętrzu i przestrzeń dla całej rodziny, zarówno jeśli mowa o pasażerach, jak i ich bagażach. W 5-osobowym ustawieniu RX 450hL pomieści 652 litry bagażu, a nawet gdy zechcemy podróżować w 7 osób, bagażnik jest wciąż do naszej dyspozycji, pomagając uporządkować wnętrze. Podczas rodzinnych wypraw przyda się również duża liczba schowków i uchwytów na kubki, których nie zabrakło także w trzecim rzędzie siedzeń.

Czyste powietrze

O dobry klimat we wnętrzu zadba układ klimatyzacji z technologią Nanoe. Na czym to polega? W skrócie, jest to opatentowana przez firmę Panasonic metoda nasycania powietrza elektrostatycznymi cząsteczkami. To w praktyce oznacza, że powietrze w aucie jest czystsze, lepiej nawilżone, a sam układ pozwala unieszkodliwić wirusy ze skutecznością 99,9%, nim te jeszcze dostaną się do wnętrza. Ponadto efektem działania klimatyzacji w Lexusie RX 450hL jest oczyszczanie powietrza z obcych zapachów i filtrowanie go tak, by nie zawierało zanieczyszczeń i pyłków. Klimatyzacja rodzinnego SUV-a pełni więc nie tylko rolę chłodzącą. Zastosowanie Nanoe sprawiło, że jest ona jednocześnie antyalergiczna, antysmogowa, przeciwwirusowa, a także nawilżająca skórę i drogi oddechowe.

Kołowanie

Odetchnąć z ulgą można również wtedy, gdy muzyczny gust kilku współpasażerów zostanie pogodzony prawdziwym przebojem, a z 15 głośników systemu audio Mark Levinson popłynie muzyka. Wnętrze Lexusa wyposażonego w to nagłośnienie to prawdziwa sala koncertowa. To standardowy element wyposażenia w wersji Omotenashi. W odmianie Prestige Lexus RX jest wyposażony w wysokiej klasy system audio Pioneer. Wybór odpowiedniej muzyki możesz wziąć w swoje ręce, lub zostawić to w gestii pasażerów. Wygodne sterowanie systemem multimedialnym i obsługa Apple CarPlay™ oraz Android Auto™ sprawiają, że w Lexusie wykorzystasz potencjał aplikacji na swoim smartfonie.

Lot na autopilocie? No, prawie

Nad tym, byś dotarł do celu bez przygód, czuwa zestaw układów bezpieczeństwa czynnego. Najważniejszym czynnikiem zapewniającym bezpieczeństwo jest jednak wciąż kierowca, który wypoczęty i zrelaksowany znacznie lepiej poradzi sobie z trudnymi warunkami czy wymagającą trasą. Zadba o to doskonałe wyciszenie wnętrza i wygodne fotele, które mogą być regulowane w 10 kierunkach i są w standardzie podgrzewane i wentylowane. Nawet po zmroku można komfortowo połykać kolejne kilometry, bo na doskonałą widoczność pracują adaptacyjne reflektory LED z systemem BladeScan, który zadebiutował we flagowym SUV-ie marki. Kierują one wiązkę światła w taki sposób, aby omijać inne samochody i nie oślepiać kierowców.

Do celu z wiatrem

Delikatny dźwięk widlastej szóstki nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale subtelnie przypomina o tym, że pod prawą stopą mamy do dyspozycji 313 KM płynących z układu hybrydowego na 4 koła. Napęd E-Four nie wymaga wykorzystywania wału napędowego do przeniesienia momentu obrotowego na tylną oś, a reakcje układu są błyskawiczne. RX 450hL z napędem E-Four dynamicznie rusza, zachowuje przyczepność na śliskim podłożu i z gracją wspina się na ośnieżone wzniesienia. Podczas spokojnej jazdy, pracujący w cyklu Atkinsona silnik V6 wspierany przez motor elektryczny odwdzięcza się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, a w razie potrzeby przełącza się w cykl Otto, który zapewnia większą moc i lepsze osiągi. Choć mówi się, że hybrydy są szczególnie oszczędne głównie w mieście, widlasta, wolnossąca szóstka pod maską modelu RX 450hL została zestawiona z bezstopniową skrzynią biegów, która utrzymuje w trasie najniższe możliwe obroty, skutecznie zmniejszając apetyt na paliwo.

Miękkie lądowanie

Wygodne i przestronne wnętrze czyni z Lexusa RX L o długim rozstawie osi prawdziwe auto rodzinne i dla całej rodziny jest to podróż w klasie biznes. Choć nie ma co liczyć na serwis pokładowy, a przekąski trzeba zorganizować sobie we własnym zakresie, Lexus otoczy wszystkich pasażerów niezrównanym komfortem i złagodzi każde drogowe turbulencje. Bagażu nie trzeba nadawać za osobną opłatą, a walizki zawsze dotrą na miejsce razem z nami. Może drogowe podróże wcale nie są takie złe?