Niemcy przyznali nagrodę Lexusowi UX 300e. Pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód japońskiej marki otrzymał wyróżnienie Goldene Lenkrad (Złota Kierownica) za wyjątkową gwarancję na akumulator, obejmującą okres 10 lat lub aż milion kilometrów.
Innowacja Roku
Elektryczny crossover Lexusa zdobył nagrodę Goldene Lenkrad w kategorii Beste Innovation des Jahres (Innowacja Roku). Takim tytułem jurorzy reprezentujący redakcje tygodników Auto Bild i Bild am Sonntag podkreślili wyjątkowy charakter gwarancji, jaką Lexus oferuje na akumulator trakcyjny w tym modelu. Obejmuje ona okres 10 lat lub aż milion kilometrów. Przedstawiciele prasy uznali, że dzięki takiemu podejściu Lexus przyczynia się do budowania zaufania do samochodów elektrycznych.
„Udostępniając Lexusa UX z gwarancją na akumulator wynoszącą 10 lat lub milion kilometrów, podtrzymujemy reputację Toyota Group w kwestii niezawodności. Dzięki sprzedaniu ponad 15 milionów pojazdów hybrydowych w ciągu 20 lat, zdobyliśmy wyjątkowe doświadczenie na polu stosowania baterii w samochodach. Po pięciu generacjach pojazdów hybrydowych ufamy naszej technologii i zdecydowaliśmy się na tak niepowtarzalną gwarancję” – mówi Alain Uyttenhoven, szef niemieckiego oddziału Toyoty, do której należy marka Lexus.
Przedłużona gwarancja serwisowa obejmuje wszelkie funkcjonalne usterki akumulatora trakcyjnego oraz spadek jego pojemności poniżej 70%, pod warunkiem przestrzegania przez właściciela regularnych kontroli w autoryzowanych salonach Lexusa, przewidzianych w programie konserwacji. Jednocześnie bateria trakcyjna samochodu jest objęta 8-letnią (do 160 000 km) gwarancją producenta na utrzymanie pojemności na poziomie powyżej 70% oraz 5-letnią (do 100 000 km) na funkcjonalne usterki baterii.
Żywotność priorytetem
Lexus UX 300e jest zasilany nowo opracowanym akumulatorem litowo-jonowy o pojemności 54,3 kWh, który składa się z 288 ogniw i zapewnia do 400 km zasięgu w cyklu NEDC. Dla zwiększenia kontroli nad żywotnością akumulatora, czujniki monitorują temperaturę oraz napięcie osobno w każdym z ogniw oraz w bloku akumulatora.
Lexus opracował dla modelu UX 300e system chłodzenia powietrzem ogniw akumulatorowych, który jest bezpieczniejszy i lżejszy niż układy chłodzenia cieczą. Natomiast umieszczone pod każdym ogniwem elementy grzewcze minimalizują wpływ zimna na zasięg pojazdu, zapewniając pełną moc już w chwili ruszania. Ponadto, dla zagwarantowania długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji, pakiet akumulatorów trakcyjnych wyposażono w gumowe uszczelki, chroniące go przed wodą i pyłem.
Elektryczny crossover Lexusa jest napędzany przez silnik o mocy 204 KM, który wprawia w ruch przednie koła. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i osiąga maksymalnie 160 km/h. UX 300e jest produkowany równolegle ze zelektryfikowanymi modelami hybrydowymi w wielokrotnie nagradzanej fabryce Lexusa na japońskiej wyspie Kiusiu. W najbliższych miesiącach samochód trafi do europejskich salonów marki, w tym tych zlokalizowanych w Polsce.