Lexus
30-10-2020
Pobierz DOC
Japoński oddział Lexusa prezentuje ściśle limitowaną wersję coupé LC. Odmiana Aviation wyróżnia się stałym spojlerem z włókna węglowego. Nowe skrzydło jest efektem współpracy z profesjonalnym pilotem. Ale to nie jedynie zmiany wprowadzone w specjalnym aucie.
Lexus jak samolot
Lexus LC Aviation to projekt inspirowany lotnictwem i światem przyrody. Inżynierowie skupili się na właściwościach aerodynamicznych auta, a w pracach pomógł im pilot akrobacyjny Yoshihide Muroya. Efektem tej współpracy jest szerokie, stałe skrzydło, które zastąpiło automatycznie wysuwany spojler. Jego charakterystycznym elementem są skierowane w dół pionowe płetwy po obu stronach. Elementy przypominają odwrócone winglety stosowane w wielu współczesnych samolotach.
Skrzydło poprawia docisk samochodu do podłoża. Natomiast dodatkowe lotki odpowiednio sterują zawirowaniami powietrza wytwarzanymi przez końcówki skrzydła, co przekłada się na większą stabilność auta w czasie szybkiej jazdy. Spojler jest wykonany z włókna węglowego, by ograniczyć jego masę do minimum. Z karbonu zrobiony jest również dach auta. Limitowany model – podobnie jak inne egzemplarze LC – powstaje w japońskiej fabryce Motomachi. Tej samej, w której Lexus budował słynnego LFA.
Elegancka czerń i Alcantara
Specjalne skrzydło nie jest rzecz jasna jedynym elementem, który wyróżnia Lexusa LC w nowej wersji. Atrapę chłodnicy, przednie oraz tylne światła otaczają wstawki w czarnym kolorze. Czarne są również 5-ramienne, 21-calowe felgi z kutego aluminium. Samochód jest dostępny w trzech kolorach – czarnym, srebrnym Sonic Silver oraz białym Nova Glass Flakes.
Wnętrze LC Aviation również zwraca uwagę. Jest wykończone Alcantarą, którą znajdziemy na kierownicy, drążku skrzyni biegów, boczkach drzwi czy konsoli centralnej. Ciemną tapicerkę przełamują jasnobrązowe wstawki i przeszycia. O limitowanym charakterze auta informują specjalne nakładki z włókna węglowego na progach.
Tylko 70 egzemplarzy
Na japoński rynek trafi tylko 70 egzemplarzy Lexusa LC w wersji Aviation. Samochód zadebiutuje w salonach 6 stycznia 2021 roku. Limitowane coupé będzie dostępne w dwóch wersjach – LC 500 z około 470-konną, wolnossącą V-ósemką 5.0 i LC 500h z napędem hybrydowym o mocy 359 KM, który bazuje na V-szóstce. Cena samochodu zaczyna się od 15 000 000 jenów za wersję LC 500, czyli około 568 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. W tej kwocie auto otrzymuje m.in. tylny mechanizm różnicowy Torsen czy wyświetlacz HUD.
Co więcej, nabywcy auta otrzymają zaproszenie na specjalne wydarzenie, którego gwiazdą będzie Yoshihide Muroya. Współpracę japońskiego pilota i inżynierów Lexusa przy nietypowym aucie prezentuje również serial dokumentalny Wings. Emisja 4-odcinkowej serii stworzonej przez Discovery Channel rozpocznie się 3 listopada.
Lexus RC Emotional Ash
LC Aviation nie jest jedyną wersją specjalną, którą japoński oddział Lexusa wprowadza na rodzimy rynek. W Kraju Kwitnącej Wiśni debiutuje właśnie Lexus RC w wersji Emotional Ash. Samochód wyróżnia się obudowami lusterek, obramowaniem atrapy chłodnicy, końcówkami wydechu i 19-calowymi, aluminiowymi felgami wykończonymi błyszczącym, czarnym lakierem.
We wnętrzu – na kierownicy, panelach drzwi i konsoli centralnej – łatwo dostrzec wstawki z ciemnego drewna, które połyskuje srebrną barwą, dzięki specjalnej technice lakierowania. Srebrne są również przeszycia, które przecinają ciemną tapicerkę. Ponadto kierowcę wita specjalna grafika z napisem Emotional Ash na okrągłym ekranie cyfrowych zegarów.
Lexus RC Emotional Ash jest dostępny w trzech wersjach napędowych. To odmiana RC 300 z turbodoładowanym silnikiem 2.0 R4, hybrydowa wersja RC 300h z jednostką o pojemności 2,5 l oraz RC 350 z 3,5-litrową V-szóstką. Cena samochodu startuje od 6 469 000 jenów, czyli około 245 tys. zł.