Europejski oddział Lexusa ma powody do zadowolenia. Sprzedaż samochodów japońskiej marki na Starym Kontynencie od początku roku do końca września wzrosła o prawie 10%. Duża w tym zasługa nowych modeli ES i UX. Najnowszy kompaktowy crossover jest jednym z najczęściej wybieranych samochodów Lexusa.
Wyraźny wzrost
Po dziewięciu miesiącach 2019 roku łączna sprzedaż samochodów Lexusa wyniosła 63 490 egzemplarzy. To wzrost o 9,4% względem analogicznego okresu w poprzednim roku. Najpopularniejszymi modelami japońskiej marki premium są crossovery i SUV-y. Na szczycie znalazł się od lat niezmiennie popularny Lexus NX z łącznym wynikiem 18 449 sprzedanych aut, drugie miejsce zajął nowy UX (14 606 sztuk), a podium zamyka model RX - salony opuściło 12 893 egzemplarzy tego auta. Do sprzedaży trafia właśnie nowy Lexus RX, więc wyniki tego modelu w najbliższych miesiącach będą zapewne jeszcze lepsze.
Coraz więcej hybryd
Statystyki pokazują również ogromne zainteresowanie samochodami hybrydowymi Lexusa. W trzech kwartałach 2019 roku japońska marka sprzedała 43 077 aut z napędem tego typu. To wzrost o 28% rok do roku. Największą popularnością hybrydy cieszą się w zachodniej i środkowej Europie. Aż 99% samochodów japońskiej marki sprzedawanych na tym obszarze to auta napędzane przez spalinowo-elektryczny układ.
Podium najchętniej wybieranych hybryd Lexusa na Starym Kontynencie stanowią modele najpopularniejsze również w ogólnym ujęciu. Pierwsze miejsce zajmuje Lexus NX z wynikiem 13 181 sprzedanych aut, drugie miejsce zajmuje model UX, którego w hybrydowej wersji wybrało 13 198 nabywców. W przypadku tego auta, wyposażonego w najnowszy układ czwartej generacji, udział egzemplarzy z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży wynosi aż 90%. Trzecią najpopularniejszą hybrydą jest natomiast Lexus RX Hybrid z wynikiem 5 215 sztuk.