Lexus pracuje nad nowym, inteligentnym napędem na cztery koła dla samochodów hybrydowych. Japońscy inżynierowie zastosowali go już w prototypowym modelu ES. Pierwsze jazdy próbne już się odbyły.

135 KM przy tylnej osi

Nowy napęd na cztery koła nosi nazwę E-Axle. Układ jest połączony z jednostką hybrydową i tak jak znany obecnie z hybryd Lexusa system E-Four napędza tylną oś za pomocą dodatkowego silnika elektrycznego. Taka konfiguracja eliminuje wał napędowy, co z kolei ułatwia zachowanie przestrzeni we wnętrzu auta. W układzie E-Axle moc tylnego motoru elektrycznego ma wynosić około 80-100 KW, czyli nawet 135 KM. Obecnie układ hybrydowy przednionapędowego modelu ES 300h wytwarza łącznie 218 KM.

Debiut już wkrótce

Inżynierowie Lexusa zapowiadają, że nowy napęd 4x4 E-Axle ma trafić do samochodów japońskiego producenta na początku przyszłej dekady. Wykorzystanie modelu ES jako prototypu pozwala sądzić, że będzie on jednym z pierwszych aut, które otrzymają taką technologię. Japońscy dziennikarze, którzy mieli już okazję przetestować sedana z nowym napędem podkreślają, że samochód nie tylko prowadzi się pewnie, ale także zapewnia większe poczucie mocy.