W 2019 roku Lexus sprzedał na całym świecie rekordową liczbę 765 330 samochodów. To o 10% więcej, niż rok wcześniej. Sprawdzamy, w jakich regionach auta japońskiej marki sprzedają się najlepiej.
Wzrosty w Azji i na Środkowym Wschodzie
Przedstawicieli Lexusa z pewnością cieszą świetne wyniki marki na chińskim, a więc największym rynku motoryzacyjnym świata. W 2019 roku producent sprzedał tam 201 783 egzemplarzy aut i po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 200 tys. samochodów sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Taki wynik oznacza również 25-procentowy wzrost względem 2018 roku. Co więcej, to już trzeci raz z rzędu, kiedy roczna sprzedaż Lexusa w Chinach zwiększyła się o ponad 20%.
W rodzimej Japonii producent również odnotował większe zainteresowanie swoimi samochodami. Japończycy kupili o 13% więcej Lexusów niż rok wcześniej, co w sumie dało 62 394 egzemplarzy. W pozostałej części Azji Wschodniej marka sprzedała 34 419 aut i zanotowała wzrost wynoszący 8%. Taki sam procentowy przyrost był widoczny na Środkowym Wschodzie, gdzie z salonów wyjechały 32 421 samochody Lexusa.
Coraz lepiej w Europie
W Europie Lexus również notuje coraz lepsze wyniki. W ubiegłym roku na Starym Kontynencie marka sprzedała 87 206 aut. To rekord w historii Lexusa na europejskim rynku i wynik o 14% większy niż rok wcześniej. Taka liczba oznacza ponadto, że marka podwoiła swoją sprzedaż w tym regionie w zaledwie 6 lat. W niektórych europejskich krajach sprzedaż Lexusów rozwija się wyjątkowo szybko – brytyjski oddział marki zanotował 25-procenowy wzrost względem 2018 roku, a w Hiszpanii producent sprzedał w 2019 roku o ponad 40% aut więcej.
Najpopularniejszymi modelami Lexusa w Europie są SUV-y, kolejno NX, UX oraz RX. Dużą popularnością cieszą się też sedany ES i IS oraz hybrydowy hatchback CT. Warto dodać, że hybrydy stanowią 96% całkowitej sprzedaży marki w Europie Zachodniej i Środkowej.
Więcej w Australii i bez zmian w USA
Australia jest kolejnym regionem, na którym Lexus zanotował wzrost i rekord sprzedaży. W 2019 roku Australijczycy kupili 9 612 samochodów japońskiego producenta, co oznacza wzrost o 9%. Zmian nie odnotowano natomiast na rynku północnoamerykańskim. W tym regionie – najistotniejszym z punktu widzenia wyników sprzedażowych – Lexus sprzedał w ubiegłym roku 324 667 samochodów, mniej więcej tyle samo, co rok wcześniej. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż marki wyniosła 298 114 egzemplarzy. Najpopularniejszym modelem Lexusa w USA jest RX, drugie miejsce zajmuje Lexus NX, a trzecią lokatę ES.