Lexus jest producentem największej liczby aut, które wyjątkowo dobrze radzą sobie z próbą czasu - pokazuje najnowsze amerykańskie badanie 2019 J.D. Power Resale Value Awards. Aż sześć modeli japońskiej marki najmniej traci na wartości w swoich segmentach. Świetny wynik zdobyła również Toyota.

 

Lexus ponownie na szczycie
W corocznym badaniu firmy analitycznej J.D. Power są brane pod uwagę trzyletnie samochody. Analitycy porównują cenę odsprzedaży auta w tym wieku z jego początkową wartością. W tym roku Lexus po raz kolejny stał się producentem największej liczby modeli, które najwolniej tracą na wartości. Aż sześć aut marki zajęło pierwsze miejsce w swoich segmentach.


Lexus GS zdobył najlepszy wynik w kategorii aut klasy premium średniej wielkości, model RC objął prowadzenie wśród kompaktów klasy premium i znalazł się dwa oczka nad Lexusem IS, a hatchback CT okazał się najlepszy w segmencie Small Premium Car, w którym Amerykanie umieścili nie tylko małe auta, ale również kompakty klasy C, takie jak właśnie Lexus CT.


Świetne wyniki zdobyły również SUV-y Lexusa. Model LX okazał się najlepszy w klasie dużych SUV-ów klasy premium, Lexus RX najmniej traci na wartości wśród SUV-ów średniej wielkości, a na drugim miejscu w tej klasie znalazł się model GX. Zaś Lexus NX zdobył najlepszy wynik w kategorii kompaktowych SUV-ów klasy premium.

Toyota wysoko
Bardzo wysoką wartość zdaniem J.D. Power utrzymują również samochody związanej z Lexusem Toyoty. Modele japońskiego producenta okazały się najlepsze w czterech segmentach. Toyota Prius najwolniej traci na wartości wśród kompaktowych MPV, taki sam wynik zdobyła Tacoma w segmencie pickupów średniej wielkości, a także Toyota 4Runner wśród SUV-ów średniej wielkości. Na drugiej lokacie w tym ostatnim segmencie znalazł się również model Highlander. A reprezentację Toyoty na pierwszych miejscach uzupełnia Tundra, która najlepiej utrzymuje wartość w klasie Large Light-Duty Pickup.

Co więcej, Prius i Tacoma jako jedyne modele, a Tundra jako tylko jeden z dwóch osiągnęły wyniki lepsze, niż średnia dla ich segmentów. A to nie koniec bardzo dobrych wyników Toyoty. Inne modele japońskiej marki również znalazły się w czołówkach swoich klas. Toyota Camry zajęła drugie miejsce wśród aut średniej wielkości, a model Avalon tę samą lokatę w kategorii dużych samochodów.

Co więcej, w najlepszej trójce segmentów małych i kompaktowych aut znalazły się odpowiednio Yaris i Prius. A jakby tego było mało, w kategorii kompaktowych SUV-ów drugie miejsce zajęła Toyota RAV4, zaś taka sama lokata przypadła modelowi Sienna w segmencie minivanów. Do tego należy dodać jeszcze model Sequoia, który zajął trzecie miejsce wśród dużych SUV-ów.


W tegorocznym badaniu 2019 J.D. Power Resale Value Awards uwzględniono 256 modeli samochodów. Analitycy przeanalizowali ponad 630 tysięcy transakcji, z czego średnio 2 400 dotyczyło jednego modelu. Badanie bazowało na informacjach zebranych od stycznia do czerwca 2019 roku.