Amerykański oddział Lexusa ma powody do radości. Sierpień był drugim miesiącem z rzędu, kiedy sprzedaż japońskiej marki w Stanach Zjednoczonych była większa niż wyniki mocnych europejskich konkurentów - BMW i Mercedesa.

Spora przewaga
Lexus zanotował w USA wyższą sprzedaż od BMW i Mercedesa w lipcu oraz sierpniu. W tym drugim miesiącu sprzedaż japońskiej marki wzrosła o 4,6% do prawie 30 tys. aut i wyniosła o 4,4 tys. egzemplarzy więcej niż w przypadku BMW i o ponad 5,1 tys. więcej w porównaniu z wynikami Mercedesa - wynika z danych przedstawionych przez Bloomberg.com. Jeśli taki trend się utrzyma, Lexus może prześcignąć niemieckie marki również w rocznej perspektywie - jego sprzedaż od początku roku wynosi obecnie ponad 190 tys. samochodów, przy niecałych 197 tys. Mercedesa i prawie 205 tys. BMW.


Lexus UX sukcesem
Rosnące wyniki sprzedaży Lexus zawdzięcza przede wszystkim nowemu modelowi UX. To najmniejszy crossover w ofercie, który zachęca nowym napędem hybrydowym czwartej generacji, najnowszym pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + oraz konstrukcją opartą na nowej platformie GA-C. Popularnością cieszy się również najnowsza odsłona limuzyny ES, która zadebiutowała pod koniec ubiegłego roku. Ten model Lexusa również otrzymał najnowszą jednostkę hybrydową i nową konstrukcję, a także rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Lexusy UX i ES cieszą się też dużym zainteresowaniem w Europie.