Portal Motoring Australia dotarł do nowych informacji dotyczących modelu Lexus LC, którego premiera spodziewana jest na styczniowych targach w Detroit.
Według ustaleń dziennikarzy, nowe coupe Lexusa ma być oferowane w dwóch wersjach silnikowych, co potwierdza fakt zarejestrowania przez firmę znaków handlowych „LC 500” i „LC 500h”.
Lexus LC 500 będzie wyposażony w znany z modeli RC F i GS F pięciolitrowy wolnossący, benzynowy silnik V8 o mocy 351 kW (477 KM) i momencie obrotowym 530 Nm, współpracującym z pierwszą w świecie dziesięciobiegową przekładnią automatyczną, dostarczoną przez firmę Aisin.
Model LC 500h dostanie zupełnie nową hybrydową jednostkę napędową określaną jako „multi hybrid” z pracującym w cyklu Atkinsona benzynowym silnikiem V6 o pojemności skokowej 3,5 litra. Jednostka ta jest rozwinięciem układu zastosowanego w Lexusie GS 450h, wykorzystuje jednak rozwiązania opracowane dla najnowszej Toyoty Prius, zapewniające większą sprawność cieplną i niższe zużycie paliwa. Według źródeł, na które powołuje się portal, pozwoli to LC 500h osiągnąć łączną moc 350 kW (476 KM) w porównaniu do 260 kW w przypadku GS 450h. Silnik benzynowy ma rozwijać moc 230 kW, zaś elektryczny 162 kW.
Nadwozie Lexusa LC ma mieć tylną część wykorzystującą rozwiązania platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), w przedniej części zostanie zastosowana aluminiowa rama przestrzenna. W konstrukcji nadwozia mają również znaleźć zastosowanie bardzo lekkie, a zarazem wytrzymałe elementy z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym.
Dziennikarze Motoring Australia podają również, że około roku 2018 można się spodziewać wyczynowego modelu LC F wyposażonego w czterolitrowy silnik V8 o mocy 450 kW (612 KM), z podwójnym doładowaniem sprężarkami elektrycznymi.
Luksusowe, sportowe coupe Lexus LC to seryjny model wywodzący się z samochodu koncepcyjnego LF-LC (skrót od Lexus Future Luxury Coupe), który zdobył nagrodę Eyes on Design na North American International Auto Show w 2012 roku.
Źródło: Lexus, motoring.com.au, autoblog.com, Zdjęcia:Lexus UK