Po raz 8. z rzędu Lexus zwyciężył w norweskiej edycji badania satysfakcji klientów Autoindex. Mieszkańcy tego europejskiego kraju, który w największym stopniu postawił na elektromobilność najlepiej ocenili samochody japońskiej marki we wszystkich kategoriach.

Lexus bezkonkurencyjny
W tegorocznej odsłonie największego skandynawskiego badania przeprowadzanego wśród prywatnych właścicieli samochodów wzięło udział 11 tys. Norwegów. Szczegółowo ocenili oni wrażenia z użytkowania ich pojazdów, odpowiadając na ponad 200 pytań. Na ostateczny wynik Lexusa złożyły się opinie na temat samochodu i wrażeń z jazdy (40%), dealera i procesu zakupu (20%), obsługi w serwisie (20%) oraz ocena przywiązania do marki (20%). Japoński producent okazał się najlepszy we wszystkich wymienionych obszarach. Na drugim miejscu znalazło się Volvo, a najniższe miejsce na podium zajęło BMW.

Zwycięstwo w stolicy elektromobilności
“To wydarzenie stało się dla nas corocznym świętem” - mówi Knut-Erik Jahnsen, szef norweskiego oddziału Lexusa. “Chcemy zapewnić naszym klientom wyjątkowe doświadczenia, od pierwszej wizyty w salonie do momentu, kiedy wyjadą z niego swoim nowym samochodem, a także wtedy, gdy będą potrzebowali pomocy serwisowej czy przeglądu. Pracujemy ciężko przez cały rok, nawet wysyłamy naszych pracowników na elitarne kursy w Europie i Japonii, by ciągle podnosić jakość naszych usług”. Norwegia to prawdziwa stolica elektromobilności. W 2017 roku skandynawski kraj stał się pierwszym państwem na świecie, w którym sprzedaż samochodów zelektryfikowanych stała się większa niż tych o napędzie wyłącznie spalinowym. Zwycięstwo Lexusa, którego oferta opiera się na pojazdach hybrydowych, jest na takim rynku tym bardziej warte odnotowania.

Toyota wygrywa w Szwecji
Badanie Autoindex jest przeprowadzane przez firmę analityczną Loyalty Group nie tylko w Norwegii, ale również Danii oraz Szwecji. Łącznie obejmuje w tych krajach ponad 44 tys. prywatnych właścicieli samochodów. Co ciekawe, w szwedzkiej edycji badania zwyciężyła powiązana z Lexusem marka Toyota, a to dzięki najlepszej ocenie dotyczącej procesu zakupu auta oraz drugiej pozycji w rankingu obsługi serwisowej. Ponadto najwyższe wyniki w obu tych kategoriach japoński producent zdobył w Danii, a w Norwegii zajął w nich drugie miejsce, zaraz po Lexusie.