Amerykański ośrodek badawczy Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sprawdził poziom bezpieczeństwa nowego Lexusa UX. Konstrukcja crossovera i zainstalowane w nim systemy bezpieczeństwa okazały się tak skuteczne, że auto zdobyło wyróżnienie Top Safety Pick.
Najwyżej w testach zderzeniowych
Aby zdobyć wyróżnienie Top Safety Pick, Lexus UX musiał zdobyć najwyższe oceny Good w zakresie przedniego zderzenia średnią częścią samochodu i małego przednią częścią po stronie kierowcy, uderzenia w bok, wytrzymałości dachu i ochrony głów pasażerów, a także Good lub Acceptable w teście przedniego zderzenia małą częścią samochodu po stronie pasażera. Do uzyskania takiego rezultatu potrzebna była również ocena Advanced albo Superior w przypadku zderzenia czołowego oraz wynik Good lub Acceptable w teście przednich świateł. Lexus UX spełnił te warunki, a ponadto we wszystkich próbach zderzeniowych zdobył najwyższy wynik.
Lexus UX zapobiega kolizjom
IIHS przyznało również najwyższą ocenę Superior systemowi ochrony przeciwzderzeniowej, w który Lexus UX jest wyposażony w standardzie. Amerykański instytut przeprowadził testy przy dwóch prędkościach - 12 oraz 25 mil/h i w obu przypadkach układ zapobiegł kolizji. System ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych (również̇ w nocy) i rowerzystów jest częścią pakietu Lexus Safety System + 2. W jego ramach Lexus UX, niezależnie od poziomu wyposażenia dysponuje również asystentami utrzymania i podążania pasem ruchu, systemami ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych, a także automatycznymi światłami drogowymi.
Nowoczesna platforma i 8 poduszek powietrznych
Na świetne wyniki w testach zderzeniowych miała z pewnością konstrukcja Lexusa UX. Samochód oparto na nowej platformie GA-C o wysokiej sztywności, która zwiększa bezpieczeństwo pasażerów w trakcie zderzenia, a nisko położony środek ciężkości ułatwia prowadzenie auta oraz jego opanowanie w ekstremalnych sytuacjach. Ponadto samochód jest w standardzie wyposażony w aż 8 poduszek powietrznych. Na tę liczbę składają się dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, dodatkowe poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne w oparciach przednich foteli oraz boczne kurtyny powietrzne. Crossover jest również wyposażony w przednie fotele o konstrukcji zmniejszającej urazy szyi i głowy w przypadku kolizji.