Odważna stylistyka, mnóstwo przestrzeni, 26-calowy ekran i fotele godne najlepszego salonu - tak według Lexusa brzmi definicja luksusowego minivana. Model LM, czyli pierwsze w historii japońskiej marki auto tego segmentu, zadebiutował właśnie na Shanghai Motor Show.
Prawdziwy minivan, prawdziwy Lexus
LM jest skrótem od słów Luxury Mover. Auto ma stylistkę spójną z innymi nowymi modelami Lexusa. Nadwozie zwraca uwagę sporym grillem, ostro zarysowanymi przednimi i tylnymi światłami, przetłoczeniami na bokach i charakterystycznymi chromowanymi wstawkami. Minivan jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych - z czarnym lakierem Black i białym White Pearl Crystal Shine. Auto mierzy 5040 mm długości, 1850 szerokości i 1945 wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3000 mm.
Luksusowe wnętrze
Lexus LM jest dostępny w dwóch wariantach - 4- i 7-osobowym. Przestrzeń kierowcy i pasażera od reszty przestrzeni oddziela przegroda, w którą wkomponowano 26-calowy ekran. Można z nim połączyć smartfon, laptopa czy tablet lub wyświetlić na nim film zapisany na płycie DVD Blue-ray. W wariancie 4-osobowym z tyłu znalazły się dwa niezależne, wentylowane fotele wykonane z pianki uretanowej o małej gęstości, która ma zapewniać jak największy komfort.
Bogate wyposażenie
Pasażerowie mogą podeprzeć ręce na obszernych podłokietnikach, a między nimi znalazł się panel sterowania pozycją fotela, klimatyzacją, funkcją masażu, podgrzewaniem i systemem audio. Nie zabrakło oczywiście nagłośnienia klasy premium Mark Levinson, pojemnej chłodziarki na napoje czy miejsca do przechowywania parasolki. W wersji 7-osobowej z tyłu auta znajduje się dodatkowy rząd z trzema siedzeniami. Wnętrze dodatkowo ozdobiono licznymi wstawkami ze skóry, a także nowymi ornamentami Gin-Sui-Boku, inspirowanymi tradycyjną, japońską sztuką malowania tuszem.
Komfort jazdy
Za komfort podróżowania pierwszym minivanem Lexusa odpowiada nie tylko wyposażenie, ale również ciekawe rozwiązania techniczne. Wnętrze wyciszają szyby wykonane ze specjalnego szkła. Natomiast w zawieszeniu zastosowano nowe, wydajne amortyzatory wyposażone w specjalny zawór pomocniczy, który zapewnia przepływ oleju w obu kierunkach przed dotarciem do głównego zaworu. To rozwiązanie, które zadebiutowało w nowym Lexusie ES.
W dwóch wersjach napędowych
Lexus LM jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi - motorem benzynowym i układem hybrydowym. W wersji LM 350 pod maskę luksusowego minivana trafił benzynowy silnik V6 3.5, który napędza przednie koła. Odmiana LM 300h bazuje na układzie hybrydowym z 2,5-litrowym silnikiem R4, który pracuje w cyklu Atkinsona. Hybrydowego Lexusa LM wyposażono w napęd na wszystkie koła E-Four.
Pierwszego minivana w historii Lexusa zaprojektowano w Japonii, a jego sprzedaż ruszy w przyszłym roku. Auto będzie dostępne w Chinach i na wybranych azjatyckich rynkach, gdzie minivany cieszą się dużą popularnością.